کد خبر: ۶۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۲۳ آبان ۱۳۸۷
به گزارش خبرخودرو ، نگهداري گالن بنزين در خودرو 405 و ايجاد بخار بنزين علت حريق خودرو در ايلام بوده است.

علت حريق خودروي پژو 405 در ايلام كارشناسي شد

به گزارش خبرخودرو ، نگهداري گالن بنزين در خودرو 405 و ايجاد بخار بنزين علت حريق خودرو در ايلام بوده است.

غلامرضا حاجي خاني مدير تضمين كيفيت ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: بر خلاف خبر منتشر شده توسط صداوسيما كه نقص فني را علت حريق پژو 405 اعلام كرد، بررسي كارشناسان نشان داد بي احتياطي راننده در نگهداري گالن بنزين در داخل خودرو و ايجاد بخار و گاز متراكم بنزين موجب بروز حريق شده است.

وي افزود: بر اساس اظهار نظر رسمي كارشناسان اعزامي از تهران و همچنين نتايج بررسي كارشناسان آتش نشاني مستقر در محل حادثه، مالك خودرو مزبور اقدام به قرار دادن گالن بنزين بر روي صندلي كنار راننده نموده كه به علت تراكم بخارات بنزين در داخل كابين، آتش سوزي رخ مي دهد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: بي احتياطي راننده به عنوان علت بروز حادثه مورد تاييد كارشناسان از جمله آتش نشاني قرار گرفته و صورتجلسه مربوطه جهت رسيدگي به مراجع قانوني ارسال خواهد شد.

حاجي خاني ضمن اظهار تاسف از اينكه در خبر يكسويه منتشرشده توسط صداوسيما بدون اخذ نظر كارشناسي علت حادثه نقص فني خودرو اعلام شد، تصريح كرد: برخي از رسانه ها پيش از كسب اطلاع از خودروسازان اقدام به انتشار چنين اخباري مي كنند كه ضمن آن كه حركتي غير حرفه اي و غير اخلاقي است، موجب لطمه ديدن اعتبار صنعت داخلي و وارد آمدن خسارت به ويژه در بازارهاي جهاني مي شود.

مدير تضمين كيفيت ايران خودرو با اشاره به موارد قبلي مشكوك حريق محصولات ايران خودرو از جمله حوادث خميني شهر، دولت آباد و آزادگان كه اخيرا رخ داد، اضافه كرد: در موارد يادشده نيز ثابت شد كه عواملي همچون حريق عمدي يا دستكاري خودرو علت حريق بوده است، اما متاسفانه اخبار اين حوادث در همان لحظه اول بدون ذكر علت واقعي از رسانه سراسري منتشر شده ليكن پس از بررسي هاي كارشناسي معلوم مي گردد علت حادثه عمدي، دستكاري يا سهل انگاري بوده است.

وي از مديريت رسانه ها به ويژه صداوسيما درخواست كرد نسبت به عدم تكرار اين قبيل رفتارهاي غير حرفه اي به همكاران محترم تذكر جدي بدهند و با خاطيان برخورد اداري لازم را انجام دهند.

لازم به ذكر است خودرو 405 مذكور بر اساس اطلاعات اوليه به دست آمده از هنگام تحويل در روز پنج آبان ماه جاري، بين سه مالك مختلف رد وبدل شده و در نزد مالك آخري دچار حادثه شده است. مالك خودرو در اظهارات اوليه اعلام كرده بود ساعت 3 بامداد در شهر ايلام براي خريد شيرخشك راهي داروخانه شده و پس از بازگشت و خاموش كردن خودرو به منزل رفته و سپس متوجه حريق مي شود و اينكه به گفته راننده، هيچ نشاني از بوي ناشي از نشت بنزين يا گاز تا قبل از حادثه حريق وجود نداشته است. كارشناسان متخصص اعزامي ايران خودرو و سازمان آتش نشاني در روز چهارشنبه 22 آبان با بازديد دقيق حضوري از خودرو متوجه وجود گالن بنزين در داخل كابين شده و با توجه به آن و ساير شواهد، علت حريق ناشي از اشتعال گاز بنزين را كه منجر به تركيدن شيشه هاي خودرو شده، بي احتياطي راننده اعلام كردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"