کد خبر: ۶۰۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۹
گروه بین الملل: طبق گفته وزارت دارایی چین، در سال 2021، یارانه وسایل نقلیه جدید الکتریکی تا حدود یک پنجم کاهش می یابد.


گروه بین الملل: طبق گفته وزارت دارایی چین، در سال 2021، یارانه وسایل نقلیه جدید الکتریکی تا حدود یک پنجم کاهش می یابد.

به گزارش خبرخودرو، یارانه خودروهای سواری 20 درصد کمتر است، در حالی که برای حمل و نقل عمومی (اتوبوس، تاکسی) 10 درصد کمتر است.

این اقدام منطقی به نظر می رسد و ما حدس می زنیم که این امر نباید به اندازه کافی بر بازار تأثیر بگذارد تا مانع رشد شود، همانطور که کاهش بیشتر در اواسط سال 2019 رخ داد. یارانه ها حداقل تا پایان سال 2022 در دسترس خواهند بود.

بسیار جالب خواهد بود که ببینید آیا چین بیشتر از سایرین به پشتیبانی از خودروهای الکتریکی با باتری قابل تعویض ادامه می دهد (بدون محدودیت قیمت)، که به طور قابل توجهی به NIO در سال 2020 کمک کرد.

چین انتظار دارد در سال 2021 شاهد فروش 1.8 میلیون NEV (در مقایسه با انتظار 1.3 میلیون در سال 2020) و سهم بازار NEV 20 درصد تا سال 2025 باشد (امسال تقریبا 6 درصد است).

باید به یاد داشته باشیم که یارانه ها تنها ابزاری نیستند که از تصویب NEV حمایت می کنند، زیرا چین الزامی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است که نمره خاصی (تعداد اعتبارات) برای فروش NEV کسب کنند. این نیاز در سال 2021 از 12 به 14 درصد افزایش می یابد (اگرچه از آنجا که با یک افزونه می توانید 2 تا 6 اعتبار کسب کنید، تولیدکنندگان فقط با سهم NEV کمی مطابقت دارند - مانند 2 درصد برای خودروهای الکتریکی کوچک یا 7 درصد برای خودروهای پلاگین هیبریدی).


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"