کد خبر: ۵۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
به گزارش خبرخودرو، سازمان راهداری از اختصاص خط اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ۶ میلیون تومانی به ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده ناوگان مسافربری برون شهری خبر داد.


به گزارش خبرخودرو، سازمان راهداری از اختصاص خط اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات ۶ میلیون تومانی به ۱۱۳ هزار و ۵۱ راننده ناوگان مسافربری برون شهری خبر داد.

داریوش باقرجوان گفت: با توجه به پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بسته‌های حمایتی برای ۱۱۳ هزار و ۵۱ نفر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای افزود: پس از ارائه بسته حمایتی یک میلیون تومانی به همه یارانه بگیران در مرحله نخست، بسته حمایتی یک میلیون تومانی دیگری برای بعضی از اقشار که کاپیتان‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر جزء آن بودند، ارائه شد و هم اکنون شاهد ارائه تسهیلات شش میلیون تومانی مختص رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری هستیم.

باقرجوان اضافه کرد: رانندگان ناوگان مسافربری برون شهری متقاضی تسهیلات شش میلیون تومانی می‌توانند در «سامانه کارا» اطلاعات خود را ثبت کرده و پس از آن که شرایط آن‌ها از سوی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها به تایید رسید، بانک عامل برای اخذ تسهیلات به واجدان شرایط معرفی می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر با بیان این که «اولویت دریافت تسهیلات با رانندگان فعال و دارای کارت هوشمند فعال است»، گفت: این تسهیلات با سود بانکی ۱۲ درصد و ۲۴ ماهه شامل چهار ماه دوره تنفس و ۲۰ ماه فرصت بازپرداخت است که مهلت آن از مهر ماه شروع می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای پرداخت تسهیلات بانکی ۱۲ میلیون تومانی به کارکنان شرکت‌های حمل‌ونقل خبر داد.

باقرجوان گفت: همه شیوه نامه ستاد مدیریت کرونا در حوزه حمل‌ونقل مسافر از سوی شرکت‌ها و رانندگان در حال انجام است و نظارت مستمر بر روی مراحل رعایت شیوه نامه‌ها صورت می‌گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"