کد خبر: ۵۵۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
گروه بین الملل: مزدا متعهد شده تا موتورهای شش سیلندر را احیا کند و به تازگی گزارش شده این برند روی یک جفت موتور شش خطی طولی با تکنولوژی هیبریدی شارژی و 48 ولتی کار می کند.


گروه بین الملل: مزدا متعهد شده تا موتورهای شش سیلندر را احیا کند و به تازگی گزارش شده این برند روی یک جفت موتور شش خطی طولی با تکنولوژی هیبریدی شارژی و 48 ولتی کار می کند.

به گزارش خبرخودرو، در بیانیه ای تحت عنوان نتایج مالی ماه مارس سال 2019، طرحی در مورد محصولات آینده وجود دارد و تحت مدیریت Large Architecture، شامل موتورهای Skyactiv-X و Skyactiv-D شش خطی می شود.

در این بیانه هم چنین تایید شده است که این موتورها به صورت طولی تعبیه خواهند شد و با ساختارهای چهار چرخ فعال ارائه می شوند در حالی که از تکنولوژی هیبریدی شارژی یا 48 ولتی نیز پشتیبانی می کنند.

یکی از سخن گویان مزدا در این مورد اظهار داشت: "در حالی که مسیر خود را به سمت مدل های ممتاز پیش می بریم، هیجان داریم که این نیرومحرکه ها را برای خودروهای آینده خود به کار ببریم. می دانیم که طرفداران ما در انتظار جزئیات بیش تر هستند اما مدل هایی که به این نیرومحرکه ها مجهز می شوند، جزئیات عملکرد و زمان عرضه آن ها در بازار در زمان مناسب اعلام خواهد شد."

این اولین اشاره به یک موتور مدرن مزدا بزرگ تر از چهار سیلندر است. قبلا این خودروساز بر موتور Skyactiv-X تمرکز کرده بود که یک نسخه 2.0 لیتری چهار سیلندر بود.

برخلاف موتورهای بنزینی نرمال که از شمع برای احتراق استفاده می کنند، این موتورهای جدید می توانند همچون یک موتور احتراق فشرده نیز عمل کنند.

جالب است که مزدا به موتورهای بزرگ تر و ساختارهای طولی روی آورده است اما این اقدام بی سابقه نبوده است. این یک ساختار أساسا روان است و ایده یک مزدا 6 دیفرانسیل عقب یا مشابه و موتور شش خطی بسیار جذاب است.

مرسدس بنز اکنون یک موتور شش خطی را در جدیدترین طیف مدل های AMG 53 به کار می برد در حالی که بی ام و هرگز به طور قطعی از موتورهای شش سیلندر فاصله نگرفته است. جگوار لند روور نیز اخیرا به موتورهای I6 بازگشته است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"