کد خبر: ۵۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه تعاونی های مسافری:


به گزارش خبرخودرو، به نقل از مهر، در همین ارتباط، احمدرضا عامری، رئیس اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مسافری جاده ای  درباره کمبود قطعات یدکی اتوبوس و افزایش سن ناوگان مسافری اظهار کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید تسهیل شود و شرایط ارزی به گونه ای تغییر یابد که کارخانه های تولیدکننده اتوبوس بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و مردم و مسافران هم بتوانند از اتوبوس هایی با استانداردهای روز دنیا استفاده کنند.

وی افزود: دولت همانگونه که در حوزه غذا و دارو شرایط ارزی خاصی ایجاد کرده، باید در حوزه حمل و نقل عمومی هم این فضا را به وجود بیاورد تا امکان ترخیص قطعه و لوازم یدکی با ارز دولتی فراهم شود. البته مشروط بر اینکه تولیدکنندگان هم در هنگام عرضه اتوبوس های خود، آن را با محاسبه ارز دولتی به فروش برسانند.

عامری درباره احتمال جایگزین شدن سایر مودهای حمل و نقلی با حمل و نقل جاده ای گفت: ایران کشور پهناوری است و تنها بخشی که می تواند دسترسی به بخش های گسترده در این وسعت زیاد را تسهیل کند، حمل و نقل جاده ای است مودهای حمل و نقلی ریلی و هوایی نمی توانند این تعداد شهر را به یکدیگر متصل کنند. اما متأسفانه هیچ کس به فکر حمل و نقل جاده ای نیست و وزارت راه هم به دنبال توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی است.

رئیس اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی مسافری جاده ای تصریح کرد: بخش حمل و نقل جاده ای تنها بخشی است که علی رغم تورم و گرانی بسیاری از کالاها، نرخ کرایه اتوبوس های بین شهری را افزایش نداده است و در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش کرایه ها نداریم. این بخش در هیچ زمانی به فرصت طلبی روی نیاورده است.

وی با بیان اینکه با توجه به تعطیلات تابستانی، میزان تقاضای سفر با اتوبوس افزایش یافته است، گفت: اگرچه افزایش قیمت قطعات، به بخش حمل و نقل جاده ای مسافر فشار آورده است و از سوی دیگر هیچ گونه یارانه ای به این بخش از اقتصاد تخصیص نیافته، اما به دنبال گران کردن بلیت اتوبوس نیستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"