کد خبر: ۵۰۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
گروه بین الملل : شرکت لامبورگینی امروز از کانسپت آینده نگرانه Terzo Millennio خود پرده برداشت.

گروه بین الملل : شرکت لامبورگینی امروز از کانسپت آینده نگرانه Terzo Millennio خود پرده برداشت.

به گزارش خبر خودرو ، این خودرو که با همکاری موسسه تکنولوژی ماساچوست طراحی و ساخته شده، ابرخودرویی است که برای هزاره سوم طراحی شده است. در نتیجه، خودرو یک پیشرانه الکتریکی پیشرفته، یک معماری فوق العاده سبک و یک طراحی بدنه شدیدا آیرودینامیک دارد.

پیشرانه این مدل کانسپت از 4 موتور الکتریکی ساخته شده که نیروی آن ها از ابرخازن ها و دستگاه های ذخیره انرژی که در پنل های بدنه نصب شده اند تامین می شود. به منظور دستیابی به چنین سیستمی، لامبورگینی می گوید از نانو تیوب های فیبر کربنی و باتری های فوق العاده باریک استفاده خواهد کرد که می توان آن ها را به شکل های مختلف درآورده و در بین دو پنل نصب کرد.

لامبورگینی خیلی وارد جزئیات نشده ولی می گوید این ترکیب اجازه می دهد تا بتوان زمان شارژ دوباره فوق العاده سریع برای این خودرو ارائه کرد که یک سیستم پیشرفته بازتولید انرژی جنبشی نیز از آن پشتیبانی می کند.

با توجه به ترکیب فیبر کربن و باتری های های-تک، به نظر می رسد برخی از پنل های بدنه ممکن است ترک خورده و حتی بشکنند. برای جلوگیری از این حالت، لامبورگینی و MIT در حال همکاری برای تولید فیبر کربنی هستند که بتواند خود را بازسازی کند. همان طور که شرکت توضیح داده، خودرو می تواند به صورت لحظه ای خود را بررسی کرده و به دنبال نشانه های خرابی در بدنه باشد. اگر ترکی تشخیص داده شود، میکرو کانال هایی پر شده از موادی شیمیایی خاص، این مواد را برای تعمیر پنل یا قطعه خراب آزاد خواهند کرد.

این تکنولوژی کاملا آینده نگرانه است و نباید انتظار داشته باشیم در آینده ای نزدیک آن را روی یکی از مدل های لامبورگینی ببینیم. هرچند، مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی تاکید کرده که این تکنولوژی یک پروژه در حال انجام است و ممکن است برخی از قطعات آن زودتر از زمان مورد انتظار تبدیل به واقعیت شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"