کد خبر: ۴۸۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : تغییر نگاه خودروسازان مهمترین عامل در بهبود و توسعه صنعت خودرو ایران است.

مهمترین مانع توسعه صنعت خودرو چیست ؟!

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : تغییر نگاه خودروسازان مهمترین عامل در بهبود و توسعه صنعت خودرو ایران است.

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : در صورتی که نگاه خودروسازان تغییر نموده و بر تولید متنوع و کیفی و توسعه بازار صادراتی متمرکز شود بی تردید شاهد توسعه کمی و کیفی و رقابت پذیری این صنعت در بازار جهانی خواهیم بود.

وی تاکید کرد : در شرایط کنونی خودروسازی باید تکلیف شان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایند ضمن اینکه با آغاز دولت جدید نیز باید  بخشی از سیاست گذاری های دولت دوازدهم در حوزه خودروسازی نیز تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر وجود انحصار ، مانع از توسعه کمی و کیفی در شرکتهای خودروسازی شده است ، تصریح کرد : در شرایط ایجاد شده باید نگاه شرکتها تغییر کرده و در جریان قراردادها و همکاری های خودرویی نگاه صادراتی داشته و بر اساس  توسعه سهم داخلی سازی و استفاده از توانمندی قطعه سازان داخلی به تولید مشترک بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه باید تبدیل به خودروساز شویم نه اینکه صرفا واردکننده تکنولوژی باشیم، افزود : امروز در جریان سرمایه گذاری های جدیدی که در صنعت خودرو صورت گرفته ، لازم است که سیاست گذاری هایی خودرویی نیز به سمتی حرکت کند که صنعت خودرو ایران در رتبه اول عرضه خودرو در بازار منطقه قرار گیرد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم همچنین با اشاره به اینکه خودروسازان ، باید به دنبال افزایش تنوع و کیفیت باشند، تصریح کرد : دولت دوازدهم به عنوان وظیفه ای مهم باید خطوط تولید خودروهای بی کیفیت را به متوقف کند و نسبت به اجرای قانون خروج خودروهای بی کیفیت از خط تولید  اهتمام بورزد .

باستانی در ادامه ضمن اشاره به اینکه هرگونه سرمایه گذاری جدید در صنعت خودرو باید با رویکرد صادراتی صورت گیرد ، تصریح کرد : بی شک حضور سرمایه گذار خارجی در روند فعالیت خودروسازان و رشد و توسعه در این حوزه تاثیر خواهد گذاشت اما آنچه که بیش از همه به این صنعت کمک می کند تغییر نگاه خودروسازان به حوزه های تحقیقاتی است.

وی گفت : چنانچه امروز خودروسازان برای اجرای سیاست ها و برنامه های جدید ، نیازمند تغییر در برخی از قوانین تعرفه ای و صادراتی هستند باید پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"