کد خبر: ۴۷۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
گروه بین الملل: خودروهای الکتریکی طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند ولی هنوز هم آن‌ها یک مشکل اساسی دارند: زمان شارژ طولانی.

پک باتری آلمانی جدید دنیای خودروهای الکتریکی را دگرگون خواهد کرد

گروه بین الملل: خودروهای الکتریکی طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند ولی هنوز هم آن‌ها یک مشکل اساسی دارند: زمان شارژ طولانی.

به گزارش خبرخودرو، شارژرهای سریع تا حدودی شرایط را بهتر کرده‌اند ولی هنوز هم شارژ این خودروها به اندازه سوخت گیری خودروهای بنزینی و دیزلی سریع نیست. هر چند، شرکت StoreDotاخیراً در جشنواره فناوری CUBE در برلین یک پک باتری جدید با قابلیت شارژ فوق سریع را رونمایی کرده است.

این پک باتری که به گونه‌ای طراحی شده تا در عرض 5 دقیقه به طور کامل شارژ شود، از ترکیبی از لایه‌های مواد نانو و ترکیبات آلی خاص استفاده می‌کند. این باتری همچنین از گرافیت استفاده نکرده است، ماده‌ای که معمولاً در باتری‌های لیتیوم یونی به کار می‌رود، دلیل این امر این است که گرافیت قادر به تحمل نیروی زیاد شارژ سریع نیست.

جزئیات دقیق این باتری هنوز مشخص نیست و FlashBatteryساخت این شرکت از چند قطعه مختلف برای ساخت یک ماژول شارژ استفاده کرده است. 40 ماژول در ترکیب با هم یک پک باتری را تشکیل می‌دهند و سپس به سیستم مدیریت باتری متصل می‌شوند.

این پک باتری با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی معادل 482 کیلومتر را طی کند و هم اکنون در مراحل نهایی طراحی و توسعه می‌باشد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پک باتری جدید می‌تواند طی سه سال آتی در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد.

در بیانیه‌ای، دکتر دورونمایرسدورف، مدیرعامل شرکت در باره پک باتری جدید می‌گوید: "تکنولوژی باتری‌های حال حاضر زمان شارژ طولانی داشته که همین موضوع خودروهای الکتریکی را به راهکاری نه چندان مناسب برای عموم مردم تبدیل کرده است. ما در حال بررسی روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید با همکاری چند شریک استراتژیک هستیم تا پروسه تولید این پک باتری را تسریع کرده و به زودی به تولید انبوه برسیم."

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"