کد خبر: ۴۶۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶

خبرگزاری مهر: مایک پنس معاون ریاست جمهوری آمریکا، یکشنبه آینده در سفری که به ادعای مشاورانش گویای پایبندی دولت جدید واشنگتن به تعهداتش در قبال متحدان پاسیفیک است، عازم کره جنوبی خواهد بود.

محور اصلی مذاکرات وی در سفر پیش رو، پاسخگویی به دغدغه های موجود پیرامون افزایش تنش ها در منطقه اقیانوس آرام است که ظاهرا ریشه اغلب آنها به اختلاف نظر قدرت های منطقه ای درباره چگونگی مهار برنامه هسته ای کره شمالی باز می گردد.

توقف پنس در سئول آغازگر سفر ۱۰ روزه وی به کشورهای آسیایی است و اولین مورد در نوع خود از زمان انتصاب وی به سمت معاونت ریاست جمهوری آمریکا، محسوب می شود.

این سفر در حالی انجام می شود که تهدید لفظی میان واشنگتن- پیونگ یانگ بالا گرفته تا آنجا که آمریکا ناوگروه «کارل وینسون» را به غرب اقیانوس آرام در مجاورت شبه جزیره کره اعزام کرده است و پیونگ یانگ هم در مقابل می گوید که در برابر هر گونه تهدیدی از ابزار مقابله به مثل استفاده خواهد کرد.

 در عین حال، بیم آن می رود که همزمان با بروز نشانه هایی مبنی بر قصد پیونگ یانگ به انجام ششمین آزمایش هسته ای خود، تنش ها از مرحله تهدید لفظی فراتر برود.

 این در حالی است که به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اگر چین به عنوان تنها کشوری صاحب نفوذ بر کره شمالی، در صدد مهار این کشور برنیاید، واشنگتن منتظر نمانده و دست به اقدام یک جانبه خواهد زد.

ورود پنس به سئول یک روز بعد از برگزاری «روز آفتاب» در کره شمالی خواهد بود که معرف یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم سونگ دوم» بنیانگذار جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی، است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"