کد خبر: ۴۶۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
گروه بین الملل: باتری های جالب جامد به تازگی اختراع شده اند و علاوه بر عمر بیشتر ایمن تر و ارزان تر هستند.

مردی که می تواند دنیای خودرو را متحول کند

گروه بین الملل: باتری های جالب جامد به تازگی اختراع شده اند و علاوه بر عمر بیشتر ایمن تر و ارزان تر هستند.

به گزارش خبرخودرو، اگر به دنبال منبع انرژی قابل اعتماد برای لپ تابتان هستند باید یکی از باتری های حالت جامد موسوم به SSD را جایگزین نمونه های قبلی HDD کنید.

ممکن است در آینده اتفاق مشابهی برای خودروهای الکتریکی بیفتد. به تازگی یک تیم مهندسی در دانشگاه تگزاس به سرپرستی جان گودانیکف پروفسور 94 ساله دانشکده مهندسی کاکرل کار خود را بر روی تولید باتری های حالت جامد آغاز کرده. شاید نام آقای گودانیاف به گوشتان نخورده باشد ولی وی مخترع باتری های یون لیتیومی موبایل های امروزی است و ممکن است که اختراع وی در آینده در خودروهای برقی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی حتی با وجود سن بالایش به تحقیقات ادامه می دهد و به نظر می رسد توانسته باشد باتری های حالت جامد جدیدی با سه برابر ظرفیت باتری های لیتیومی امروزی تولید کند. این باتری ها عمر بیشتری دارند و نرخ شارژ و شارژ سریع تری نیز دارند به علاوه آنکه می توانند در هوای سرد تا منفی 60 درجه سلسیوس کار کنند.

گودانیاف در مورد این باتری ها گفت: قیمت، ایمنی، ظرفیت، نرخ شارژ و عمر اهمیت بالایی برای باتری ها دارد. ما معتقدیم که کشفیاتمان بسیاری از مشکلات باتری های امروزی را مرتفع می کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"