کد خبر: ۴۶۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
خودروسازان تکلیف شان را مشخص کنند
به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : امروز لازم است تا خودروسازی تکلیف شان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایند.

بررسی افت و خیزهای کیفی در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید : امروز لازم است تا خودروسازی تکلیف شان را در خصوص توسعه و تدوین سیاست کلی این صنعت مشخص نمایند.

سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : چنانچه نگاه خودروسازان به تولید و بازار صادراتی باشد و در این راستا تلاش نمایند مطمئنا شاهد توسعه کمی و کیفی و نهایتا رقابت پذیری در بازار خودرو ایران خواهیم بود.

 وی تصریح کرد : هر چند امروز دستیابی به تنوع و کیفیت در تولید در صنعت خودرو نیز در توسعه بازار جهانی و صادراتی خودروسازان نقش مستقیم داشته و باعث حضور پررنگ محصولات داخلی در بازارهای دنیا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر وجود انحصار ، مانع از توسعه کمی و کیفی در شرکتهای خودروسازی شده است ، تصریح کرد : در شرایط ایجاد شده باید نگاه شرکتها تغییر کرده و در جریان قراردادها و همکاری های خودرویی نگاه صادراتی داشته و بر اساس  توسعه سهم داخلی سازی و استفاده از توانمندی قطعه سازان داخلی به تولید مشترک بپردازند.

وی خاطر نشان کرد : هر چند مشارکت با برند معتبر جهانی ، تضمینی بر صادرات بهتر در صنعت خودرو ایران و همچنین دستیابی به تولیدات متنوع و رضایت مشتریان خواهد بود.

وی در ادامه به برخی گزارش های ارائه شده در خصوص کیفیت خودروهای داخلی پرداخت و اظهار داشت :  البته ارائه این گزارش ها به معنای اینکه خودروهای داخلی بی کیقیت هستند نیست اما قطعا در این سالها خودروهای تولیدی به لحاظ کیفیت افت و خیز هایی داشته اند که باید در این راستا بررسی های لازم صورت گیرد.

نماینده تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات در مجلس دهم همچنین با توجه به طرح موضوع تیراژ تولید خودروها در داخل تاکید کرد : چنانچه در قراردادهای همکاری هدف تامین نیاز بازار داخل باشد قطعا نمی توان به اهداف صادراتی و مهم تر از آن توسه کمی وکیفی دست یافت.

باستانی افزود : در صورتی در تولید ضمن توجه به تیراژ تولید ، صادرات به طور جدی نیز دنبال نشود یقینا تنوع در تولید نیز توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"