کد خبر: ۴۶۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
به گزارش خبرخودرو ، واحد تصفیه نفتا در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس امروز با موفقیت راه اندازی شد.

راه اندازی واحد جدید بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس

 

به گزارش خبرخودرو ، واحد تصفیه نفتا در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس امروز با موفقیت راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این واحد به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرد دار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربورهای غیر اشباع (اولفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب که برای بخش بنزین سازی مضر است تعبیه شده است.

 هاشم نامور افزود: این واحد برای تحقق اقتصاد مقاومتی و برطرف کردن نیاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با همت کارکنان متعهد و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم در مرحله نخست واحد تصفیه نفتا راه اندازی شد.

 وی گفت: واحد بنزین سازی طرح افزایش ظرفیت دارای چهار بخش تصفیه نفتا، اکتان افزا، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: واحد بنزین سازی موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو 4 است که با بهره بردای از این واحد ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می رسد.

نامور گفت: همچنین با بهره برداری از واحد تصفیه نفتا در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس، تمام مراحل آماده سازی تامین آب، برق، بخار و تامین انواع بخار با موفقیت انجام شد.

طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است.

واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح به شمار می روند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"