کد خبر: ۴۶۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
گروه بین الملل: قیمت فروش شاخه اروپایی یک خودروساز بزرگ جهانی چیست؟ ظاهراً 2 میلیارد دلار، 1 میلیارد دلار نقد و 1 میلیارد دلار اقساطی.

جنرال موتورز 2 میلیارد دلار برای اوپل و واکسهال می‌خواهد

گروه بین الملل: قیمت فروش شاخه اروپایی یک خودروساز بزرگ جهانی چیست؟ ظاهراً 2 میلیارد دلار، 1 میلیارد دلار نقد و 1 میلیارد دلار اقساطی.

به گزارش خبرخودرو، به گزارش بلومبرگ، این 2 میلیارد دلار مبلغی است که در حال حاضر جنرال موتورز و گروه پژو سیتروئن برای خرید اوپل و واکسهال روی آن بحث می‌کنند.

برخی منابع حاضر در این گفت و گوها ادعا کرده‌اند تا روز 5 شنبه احتمال رسیدن به یک توافق بسیار بالا است. در همین روز پژو سیتروئن قرار است گزارش مالی سال 2016 خود را نیز منتشر کند.

با این حال، موضوعات زیادی وجود دارند که می‌توانند مانع از به سرانجام رسیدن این توافق شوند.

صنعت خودروی آلمان با شنیدن اخبار مرتبط با فروش اوپل توسط جنرال موتورز شوک بزرگی دیده است و برخی از سیاستمداران آلمان در تماس با مدیران اوپل نگرانی‌های خود را ابراز کرده‌اند. از یک سو، این قیمت به اندازه‌ای کم است که پژو سیتروئن به راحتی می‌تواند آن را بپردازد، ولی از سویی دیگر مواردی وجود دارند که آلمان، بریتانیا و این کمپانی‌ها باید روی آن‌ها به توافق برسند. کاری که بسیار سخت به نظر می‌رسد.

هیچ کدام از این دو کشور نمی‌خواهند در اثر فروش این دو کمپانی با مواردی مانند تعطیل شدن خط تولید کارخانه و اخراج کارکنان مواجه شوند. اوپل سه خط تولید در آلمان دارد و واکسهال خودروهای خود را در 2 کارخانه در انگلستان تولید می‌کند.

در حالی که خرید اوپل و واکسهال توسط گروه پژو سیتروئن می‌تواند منجر به افزایش سهم آن‌ها از بازار اروپا شود، برخی از مدل‌ها و خط تولید آن‌ها در اثر این خرید و فروش ممکن است نتوانند طول عمر بالایی داشته باشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"