کد خبر: ۴۵۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
گروه بین الملل: تسلا از ماه سپتامبر اقدام به به روزرسانی سامانه نرم افزاری Autopilot کرد و ویژگی های جدیدی را به آن افزود.

سامانه پیش بینی تصادف تسلا چگونه کار می کند؟

گروه بین الملل: تسلا از ماه سپتامبر اقدام به به روزرسانی سامانه نرم افزاری Autopilot کرد و ویژگی های جدیدی را به آن افزود.

به گزارش خبرخودرو، بارزترین تغییر این سامانه استفاده از رادار به جای دوربین بود  و در واقع همه محصولات آن از اکتبر 2014 به بعد به این رادارها مجهز شدند و سپس از طریق سامانه به روزرسانی از راه دور بهینه سازی گردیدند به طوری که قابلیت پیش بینی تصادف پیش از وقوع آن را پیدا کردند. در آزمایش اخیر یک دستگاه مدل S در بزرگراهی در هلند نحوه عملکرد این سامانه راداری تشریح می کند و نشان می دهد که چگونه خودرو از تصادف با خودروهای جلوییش پیشگیری می کند.

درست دو ثانیه زودتر از تصادف میان دو دستگاه اوپل کورسا و یک شاسی بلند راننده مدل اس از حادثه مطلع شده و ترمزهای اضطراری خودرو نیز به صورت خودکار فعال می شوند. گمان می رود که با توسعه این سامانه و استفاده از آن بر روی خودروهای دیگر تا حد زیادی شاهد کاهش تصادف جاده ای باشیم. سامانه هشداری پیشگیری از تصادف فعلا به دلیل هزینه بالای حسگرها و رادارهایش تنها بر روی مدل های محدودی از خودروها در سراسر جهان تعبیه شده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"