کد خبر: ۴۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷
به گزارش خبرخودرو ، 40 هزار دستگاه خودرو مجهز به موتور ملي پايه گاز سوز در سال جاري توليد خواهد شد.

توليد40 هزار خودرو با موتور ملي در سال جاري

به گزارش خبرخودرو ، 40 هزار دستگاه خودرو مجهز به موتور ملي پايه گاز سوز در سال جاري توليد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالي مدير پروژه موتور ملي با اعلام اين خبر گفت، موتور 1700 سي سي تنفس طبيعي كه نخستين موتور از خانواده موتور ملي است، با اتمام فرايند تجاري سازي، به زودي به بازار عرضه مي شود.

وي افزود، نسخه توربوشارژ موتور ملي كه نسل دوم اين خانواده موتور به شمار مي رود نيز در مراحل پاياني كاليبراسيون قرار دارد و اين عمليات در مورد خودرو نيز با موفقيت به پيش مي رود.

زالي اظهار داشت: 300 دستگاه سمند با موتور ملي در سال گذشته توليد و شماره گذاري و توسط مشتريان خاص آزمون شده كه بر اساس نتايج اين آزمون ها، پيمايش اين خودرو با يك مخزن گاز در سرعت 80 تا 95 كيلومتر بر ساعت، از 364 تا 384 كيلومتر است.

وي با اشاربه به اين كه توليد انبوه موتور ملي در برنامه زمان بندي به بيش از 200 هزار دستگاه در سال افزايش خواهد يافت، گفت، توان و تجربه حاصل از طراحي و توليد موتور ملي، طراحي، توسعه و يا بهبود انواع موتورهاي احتراق داخلي ديزل، بنزين يا گاز را توسط كارشناسان ايراني امكان پذير ساخته است.

مدير عامل شركت تحقيقات موتور ايران خودرو با اشاره به اين كه در پروژه موتور ملي نزديك به 190 مهندس همكاري كرده، بيش از 144 هزار نفر روز و بيش از يك ميليون نفر ساعت كار انجام شده ، گفت،در اين پروژه ، با همكاري حدود 118 سازنده داخلي و خارجي، 277 قطعه جديد طراحي و ساخته شده است.

مدير عامل شركت تحقيقات موتور ايران خودرو از انجام تغييرات خودرويي براي موتور 1700 سي سي پرخوران كه نسخه دوم موتور ملي است، خبر داد و گفت، با انجام هماهنگي هاي لازم با مركز توسعه محصولات، دراواسط سال آيند شاهد عرضه موتور پر خوران خواهيم بود.

زالي موتور 1400 سي سي را سومين موتور از خانواده موتور ملي عنوان كرد و با اشاره به اين كه كارهاي مهندسي و طراحي اين موتور در ساپكو و ايپكو انجام مي شود، گفت، نمونه هاي اوليه موتور 1400 ساخته و كار توسعه احتراق آن تمام شده و در حال توليد محموله اول هستيم.

وي انتخاب پلتفرم مناسب براي اين موتور را از جمله كارهايي عنوان كرد كه بايد در آينده انجام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"