کد خبر: ۴۲۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : امروز کلید قوی نیاز است تا قفل مشکلات اقتصادی صنعت قطعه سازی ایران را باز کند .

قفل مشکل نقدینگی قطعه سازان چگونه باز می شود؟

به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت : امروز کلید قوی نیاز است تا قفل مشکلات اقتصادی صنعت قطعه سازی ایران را باز کند .

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : رفع مشکلات اقتصادی قطعه سازان  مسلما به نفع صنعت خودرو است چرا که امروز بخش مهمی از معضلات موجود در حوزه خودرو به بهبود کیفیت و بهبود فضای کسب و کار ، دانش و تکنولوژی در این صنعت باز می گردد.

وی تصریح کرد : امروز که شرکتهای خودروساز با شرکتهای خارجی وارد همکاری شدند قطعا بهبود اوضاع قطعه سازان در این شرایط نقش موثری در روند مشارکت های اخیر به خصوص همکاری ایران خودرو با پژو خواهد داشت.

وی افزود : البته رنو نیز فراز و نشیب هایی را طی کرده است اما در تلاش است تا به صورت جوینت ونچر و یا همکاری مستقیم در صنعت خودرو ایران حضور داشته باشد و خودروهای جدیدی را در ایران تولید نماید.

وی با اشاره به توان قطعه سازان داخلی تصریح کرد : در راستای همکاری های اخیر ، شرکتهای خارجی در حال ادیت قطعه سازان هستند تا میزان توان قطعه سازان داخلی مشخص شود .

وی در ادامه با توجه به شرایط موجود بر لزوم روزآمدی صنعت قطعه سازی ایران تاکید کرد و اظهار داشت : با وجود تلاش مدیران و مهندسان ایرانی در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران در به روزآمدی تولید اما همچنان برخی نظرها مبنی بر قدیمی بودن صنعت قطعه سازی ایران است .

وی تصریح کرد : امروز بسیاری از شرکتها معتقدند که برای حضور قطعه سازان ایرانی در زنجیره تامین آنها و روند تولید محصولات جدید باید به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری و ساختار کیفیتی ، قطعه سازان ایرانی تغییر نموده و به روز شوند.

وی تاکید کرد : برای اینکه قطعه سازان داخلی پاسخ گوی نیاز کمی و کیفی و حتی هزینه تولید فعالیت و همکاری های جدید خودروسازان باشند باید نسبت به زیر ساخت ها در این بخش تجدید نظر شود.

مدیر عامل شرکت آذین خودرو افزود : مگر می شود زیر ساخت ها اصلاح نگرد اما انتظار بهبود در کیفیت در تولید داشت .

رضایی اظهار داشت : در صنعت قطعه سازی برای بر آورده نمودن نیاز خودروسازان تراز اول دنیا، یک دستورالعملی وجود دارد. بهعنوان مثال برخی ماشین آلات پس از مدت زمانی که از چرخه تولید خارج می شوند در حالی که در صنعت قطعه سازی ایران ، واحدها ناچار به حفظ دستگاههای قدیمی هستند.

وی گفت : امروز ماشین آلات و دستگاههای تولیدی اکثر قطعه سازان فرسوده است و غالب دستگاهها به یک بیماری فرسودگی دچار شده است.

وی تصریح کرد : در صورتی که قراردادی نیز میان قطعه سازان داخلی با شرکتهای خارجی منعقد شود باید قطعه سازان به لحاظ سخت افزاری قادر به تامین نیاز شرکتهای خارجی باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"