کد خبر: ۳۹۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر مشهد گفت: در حال حاضر 13هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر مشهد وجود دارد که از این تعداد 12 هزار دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر تردد نموده و تعدادی از این تاکسی ها در آستانه سن فرسودگی قرار دارند.

نوسازی بیش از 2 هزار تاکسی فرسوده در مشهد تا پایان امسال

به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر مشهد گفت: در حال حاضر 13هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر مشهد وجود دارد که از این تعداد 12 هزار دستگاه تاکسی فعال در سطح شهر تردد نموده و تعدادی از این تاکسی ها در آستانه سن فرسودگی قرار دارند.

سید مهدی علوی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد براساس مصوبه های اجرایی در حال حاضر مجوز افزایش تعداد 180هزار دستگاه تاکسی جدید را به ناوگان تاکسیرانی در اختیار دارد که هم اکنون در حال مذاکره تامین منابع مالی مورد نیاز برای ورود این تعداد تاکسی به ناوگان تاکسیرانی هستیم، ضمن اینکه با پیگیری های انجام شده درخواست مجوز حدود 700 هزار دستگاه تاکسی گردشگری به ناوگان تاکسیرانی داده شده است اما متاسفانه تاکنون مجوزی برای دریافت تاکسی های گردشگری ارائه نشده است.

وی با اشاره به بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3 هزار و پانصد دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد وجود دارد که حدود 2 هزار 300 دستگاه تاکسی از این ناوگان در طرح نوسازی در سال 1394 ثبت نام کرده اند. پیش بینی می شود این  2 هزار 300 دستگاه تاکسی تا پایان سال نوسازی گردد.

 وی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در شهر مشهد گفت: براساس مصوبه شورای شهر مشهد نرخ کرایه تاکسی ها در شهر مشهد در سال 95 بطور متوسط در تمام خطوط 12 درصد افزایش قیمت داشته است.

علوی مقدم با اشاره به تسهیلات و شرایط نوسازی تاکسی های فرسوده در شهر مشهد افزود: در حال حاضر دولت طرح نوسازی تاکسی های فرسوده را با  تسهیلات20 میلیون تومانی اجرایی کرده است که کارمزد این وام با سود 16درصد و با باز پرداخت 4 ساله برای متقاضیان نوسازی تاکسی های فرسوده است البته با تصویب شورای شهر مشهد، نرخ سود وام تاکسی های فرسوده تا 5 درصد کاهش یافته است به طوری که با این مصوبه عملا نرخ کارمزد تسهیلات برای نوسازی تاکسی های فرسوده در مشهد به 11 درصد رسیده است.

وی در خصوص نظارت و کنترل بر ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد گفت: ناوگان تاکسیرانی بخشی از نظارت را توسط بازرسین مستقر در سطح شهر مشهد انجام می دهد و مسئولیت بخشی دیگر را شرکت های حمل و نقل برعهده دارند، لذا مردم اگر در خصوص ناوگان تاکسیرانی شکایت داشته باشند از طریق سامانه ها در مشهد اعلام کنند به شکایت مردم رسیدگی شود و در صورت تخلف برابر با آیین نامه تخلفات برخورد خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد اظهار داشت: در حال حاضر مشکل بیمه تاکسیرانان در حوزه ی تاکسیرانی شهر مشهد بزرگترین مشکل این ناوگان است با توجه به تصویب قانون که دولت معادل 50درصد از این بیمه را در اختیار تاکسیرانان قرار داده است متاسفانه از سال گذشته این نظام حمایتی بیمه تاکسیرانان قطع شده است و مشکلاتی را برای تاکسیرانان ایجاد کرده است و  از دیگر مشکلات ناوگان تاکسیرانی شهرمشهد نرخ بالای تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده است و ضمن اینکه وجود مسافربرهای شخصی از جمله مشکلات دیگر ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"