کد خبر: ۳۸۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
گروه بین الملل: جنرال موتورز اعلام کرده که به دلیل شرایط نابسامان برخی بازارها با افت 2.5 درصدی فروش در سه ماهه ابتدایی سال مواجه شده است.

افت فروش جهانی جنرال موتورز

گروه بین الملل: جنرال موتورز اعلام کرده که به دلیل شرایط نابسامان برخی بازارها با افت 2.5 درصدی فروش در سه ماهه ابتدایی سال مواجه شده است.

به گزارش خبرخودرو، بزرگترین خودروساز ایالات متحده از فروش 2.36 میلیون دستگاه از محصولاتش در بازار سه ماهه ابتدایی جهانی خبر داد و اعلام کرد که با افتی 2.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است که عمدتا ناشی از رکود بازار امریکای شمالی ، برخی از بازارهای آسیایی و کاهش تقاضای خودروهای تجاری در چین بوده است.

با این حال  جی ام و شرکای تجاری آن موفق شدند وضعیت خود در بازار چین را با فروشی 964 هزار دستگاهی حفظ کنند و رشدی اگر چه در حد 0.2% ولی صعودی را داشته باشند. البته در اروپا فروش خودروهای اوپل و واکسهال جهشی 8.4 درصدی را داشت و تعداد 300 هزار دستگاه از این محصولات روانه بازار شد. جالب اینجاست که از این تعداد فقط 150 هزار دستگاه مربوط به فروش نسل جدید اوپل آسترا به عنوان برترین خودروی سال 2016 بود.

فروش امریکای شمالی این شرکت نیز با رشدی 1.2 درصدی به 800 هزار دستگاه افزایش پیدا کرد. جنرال موتورز درایالات متحده همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد و موفق شد که با رشدی مناسب 7% یا 537 هزار دستگاه از سهم فروش بازار را به خود اختصاص دهد.

آلن باتی، مدیر جی ام امریکای شمالی، گفت: شرکت در قالب طرح های اجاره به شرط تملیک تعداد 449 هزار دستگاه از محصولاتش را روانه بازار ایالات متحده در سال 2014 کرده که البته این مقدار از سال 2015 به 400 هزار دستگاه کاهش یافته است.


 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"