کد خبر: ۲۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۳
به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو از واردات 70 هزار خودرو در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت : این میزان معادل 10 درصد تولیدات داخلی است.

واردات 100 هزار دستگاه خودرو خارجی تا پایان سال

به گزارش خبر خودرو، رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو از واردات 70 هزار خودرو در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت : این میزان معادل 10 درصد تولیدات داخلی است.

فرهاد احتشام زاده گفت: واردات خودروهای خارجی تا پایان سال به 100 هزار دستگاه می رسد که معادل 8 درصد تولید داخلی (1،3 میلیون دستگاه) خواهد بود.

وی از سازماندهی واردات خودرو خبر داد و گفت: واردات خودرو تابع آیین نامه های مشخص استاندارد ، اصول زیست محیطی ، میزان مصرف سوخت و ضریب آلایندگی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و خدمات دوره ضمانت است.

احتشام زاد تصریح کرد : واردات خودرو از مبادی رسمی است ‌و امکان قاچاق ندارد و حداقل ویژگی های کیفی را باید داشته باشد تا اجازه واردات داده شود.

وی افزود : تعرفه گمرکی واردات خودرو با توجه به حجم موتور کم تر از 2500 سی سی ، 40 تا 55 درصد است و با دیگر هزینه ها ، مجموع عوارض و حقوق دولتی خودروهای خارجی به 130 درصد قیمت واردات و در مجموع 55 درصد قیمت فروش داخلی است.

وی سود ناویژه وارد کنندگان خودروها را تا 15 درصد اعلام کرد و گفت : باید آموزش های لازم هم در نمایندگی ارائه شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت : واردات خودرو با همکاری نمایندگان رسمی سماندهی می شود تا حقوق مصرف کنندگان نیز حفظ و خودروهای خارجی دارای اصالت و گارانتی وارد شود.

احشتام زاد اظهار داشت:در اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو ، خودروهایی وارد می شود که حداقل 5 سال و یا به اندازه 150 هزار کیلومتر زیرپوشش خدمات ضمانت باشد ، شماره شاسی خودرو به نماینده رسمی شرکت مادر اعلام شود و دیگر خودروهای بدون گارانتی به کشور وارد نخواهد شد و خودروهای با حجم موتوربالای 2500 سی سی از اول سال اجازه واردات ندارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"