کد خبر: ۲۵۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو، رئیس سازمان فروش بهمن دیزل در مراسم رونمایی از مینی بوس مکسوس V80محصول جدید این شرکت گفت : در حال حاضر 80 درصد از ناوگان مینی بوسرانی کشور بالای 15 سال عمر داشته و فرسوده محسوب می شود که با توجه به این آمار پیش بینی می شود در سال 2014 حدود 7 هزار مینی بوس در کشور نیاز باشد.

توسعه سهم شرکت بهمن دیزل در بازار مینی بوس کشور

به گزارش خبر خودرو، رئیس سازمان فروش بهمن دیزل در مراسم رونمایی از مینی بوس مکسوس  V80محصول جدید این شرکت  گفت : در حال حاضر 80 درصد از ناوگان مینی بوسرانی کشور بالای 15 سال عمر داشته و فرسوده محسوب می شود که با توجه به این آمار پیش بینی می شود در سال 2014 حدود 7 هزار مینی بوس در کشور نیاز باشد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، مهندس تهوری در این مراسم با اشاره به آمار جا به جایی مسافر توسط ناوگان مینی بوسرانی در کشور اظهار داشت  : بر اساس آخرین آمار سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور در سال 91 حدود 39 درصد از کل حمل و نقل مسافری کشور را مینی بوس تشکیل داده است به طوری که بر این اساس حدود 46 درصد از سفرهای درون شهری و 11 درصد سفرهای برون شهری توسط ناوگان مینی بوس رانی صورت گرفته است.

وی همچنین به وضعیت بازار تولید مینی بوس در کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه در سالهای اخیر به واسطه تحریم ها تعداد تولید مینی بوس در کشور با کاهش روبرو گردید اما خوشبختانه شرکت بهمن دیزل با وجود این شرایط توانسته است  در سالهای 2010 تا 2013 با عرضه مینی بوس سحر سهم خود را در این بازار افزایش دهد.

وی در ادامه به توجه به رونمایی مینی بوس جدید مکسوس گفت : مینی بوس مکسوس طراحی شرکت لیلاند داف انگلیس بوده و طراحی سایر تجهیزات تولیدی آن هم توسط شرکتهای معتبر اروپایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان فروش شرکت بهمن دیزل افزود : هم اکنون سالیانه 100 هزار دستگاه از این مینی بوس در چین تولید می شود و علاوه بر اینکه در کشور چین مورد استفاده قرار می گیرد بلکه به کشورهای استرالیا و نیوزلند نیز صادر صادر می شود.

تهوری  با اشاره به مشخصات فنی این محصول گفت : موتور این مینی بوس 2500 سی سی ، تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر و با استاندارد آلایندگی یورو4 است ، قدرت موتور این خودرو 135 اسب بخار و گشتاور آن  330 نیوتن  بر متر است .

وی افزود : گیربکس این مینی بوس 1+5 دنده و سیستم ترمز آن جلو و عقب دیسکی و دارای سیستم تعلیق مستقل جلو و عقب است. این مینی بوس دارای 1+15 صندلی ، مصرف سوخت آن دیزل و ظرفیت باک آن 80 لیتر و وزن خالص آن 2400 کیلو گرم است.

وی هدف از عرضه مینی بوس مکسوس را توسعه سبد محصولات و نیاز ناوگان  حمل و نقل عمومی کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت : پس از اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه ها و ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و انتظار دولت از خودروسازان جهت مشارکت در این زمینه ،مینی بوس سحر بر روی کامیونت 6 تن ایسوزو تولید و عرضه گردید اما به جهت مشکلاتی که برای تولید این محصول ایجاد شد شرکت بهمن دیزل بر آن شد تا جایگزین مناسبی برای این محصول در نظر گیرد که پس از تحقیق و بررسی مینی بوس مکسوس محصول شرکت سایک موتور انتخاب گردید.

وی همچنین در خصوص برنامه سفارش گذاری تولید مینی بوس مکسوس در 3 سال آینده گفت : در سال 2014 حدود 300 تا 500 دستگاه ، در سال 2015 حدود 500 تا 800 دستگاه و درسال 2016 تقریبا 800 تا 1000 دستگاه مینی بوس مکسوس سفارش گذاری و تولید خواهد شد.

رئیس سازمان فروش بهمن دیزل در ادامه در ارتباط روش های فروش این محصول جدید گفت : فروش لیزینگی ، نقدی – شرایطی و فروش نقدی از جمله روش های فروش مینی بوس مکسوس است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"