کد خبر: ۲۴۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
گروه بین الملل: پژو 108 جدید که در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد یکی از سبک ترین و کم مصرف ترین خودروها در کلاس خود خواهد بود.

پژو 108 خودرویی بسیار سبک و مقرون به صرفه است

گروه بین الملل: پژو 108 جدید که در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد یکی از سبک ترین و کم مصرف ترین خودروها در کلاس خود خواهد بود.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز فرانسوی وزن کم 840 کیلوگرم و مجموعه ای از موتورهای سه سیلندر فوق کم مصرف را برای 108 درنظر دارد. این خودرو در کنار مدل های تویوتا و سیتروئن در جمهوری چک تولید خواهد شد.

هاچ بک 108 جدید با طول 3.47 متر و عرض 1.6 متر در دو نسخه سه و پنج در عرضه می شود و یک نسخه کانورتیبل جدید نیز به آن اضافه خواهد شد. پژو اعلام کرده است که سقف این نسخه کانورتیبل الکتریکی عرض 80 سانتی متر و طول 76 سانتی متر دارد.

سبک این خودروی جدید پیشرفته تر و صیقلی تر از مدل کنونی است. چراغ های جلو و جلو پنجره به این خودرو ظاهری شبیه به 308 می دهند.

پژو اعلام کرده اطاق 108 همانند یک خودروی پرمیوم بسیار بزرگ است.

تجهیزات مجلل تر این خودرو شامل سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، ورودی بدون کلید و دکمه استارت سیستم تهویه هوای اتوماتیک است.

108 جدید در سه نسخه اکسس، اکتیو و آلور عرضه خواهد شد.

108 جدید در هنگام عرضه با مجموعه ای از موتورهای سه سیلندر کم ظرفیت عرضه خواهد شد. موتور پایه این خودرو 1.0 لیتری VTi با قدرت 68 اسب بخار و میزان آلایندگی 97 گرم CO2 در هر کیلومتر است.

موتور قدرتمندتر 1.2 لیتری VTi این خودرو قدرت 82 اسب بخار و میزان آلایندگی 99 گرم CO2 در هر کیلومتر دارد. پژو این خودور را با گیربکس دستی پنج سرعته یا دستی اتوماتیک شده پنج سرعته عرضه خواهد کرد.

تمام موتورهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بنزینی سه سیلندر هستند. موتورهای دیزلی مخصوصا نسخه های EU6 آن ها اکنون برای چنین خودروهای شهری بسیار گران هستند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"