کد خبر: ۲۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
به گزارش خبرخودرو،علت تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران که ۱۸ شهریور امسال روی داد و درپی آن ۴۴ نفر از مسافران کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند ، از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد.

ناتوانی راننده درکنترل اتوبوس؛علت حادثه آزاد راه قم

به گزارش خبرخودرو،علت تصادف دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم - تهران که ۱۸ شهریور امسال روی داد و درپی آن ۴۴ نفر از مسافران کشته و ۳۹ نفر زخمی شدند ، از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد.

این کمیسیون پس از بررسی های دقیق و مبسوط کارشناسی در 7 کارگروه تخصصی و سه نشست کمیسیون در تاریخ های اول مهر ، 15 مهر و ششم آبان جمع بندی نهایی گزارش را منتشر کرده است.

در این گزارش درباره علت تامه تصادف آمده است : ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه از جانب راننده اتوبوس شماره 1 به علت بروز نقص فنی ( دو پوست شدن و ترکیدن لاستیک) به تغییر مسیر و تجاوز کامل به چپ منجر شده است و در این تصادف ایجاد حریق در هر دو اتوبوس پس از برخورد و همچنین باز نشدن درب های اتوبوس ها و نیز نداشتن امکان خروج اضطراری آسان، باعث افزایش تلفات و مجروحین شده است.

در گزارش نهایی کمیسیون ایمنی راه های کشور پیشنهاد شده است وزارت راه و شهرسازی برای بازنگری در سرعت مجاز اتوبوس ها در آزادراه های کشور اقدام کند.

در این خصوص مقرر شد کمیته ای با مشارکت دستگاه های ذیربط در سازمان راهداری و حمل و نقل تشکیل و تصمیم گیری شود.

همچنین پیشنهاد شد فعالیت‌های ایمنی و برگزاری مستمر کمیسیون های ایمنی راه های استانی به صورت ماهانه و به طور ویژه در اولویت اقدامات استانداران قرار گیرد.

همچنین در کمیسیون مقرر شد بیمه مرکزی ایران در زمینه تحلیل سانحه از منظر بیمه و نیز نحوه مشارکت در ارتقای ایمنی حمل و نقل و همکاری با دستگاه های مسئول گزارش لازم را به کمیسیون ارائه کند.

گزارش کمیته های کارشناسی به همراه پیشنهادها برای بهبود امور در هفت محور تعیین شده در کمیسیون ایمنی راه‌ها به این شرح ارائه شده است : نحوه اطلاع رسانی در حوادث مهم سوانح رانندگی، بررسی علل تصادف و رسیدگی به وضع لاستیک در کشور، بررسی وضع آموزش رانندگان و آموزش مسافران در زمان وقوع حوادث، ساماندهی نحوه بازرسی کنترل وضع ایمنی خودروهای حمل ونقل عمومی مسافربری در جاده های کشور، تقویت وضع امداد و نجات ، فوریت های پزشکی و ساماندهی سیستم اطفاء حریق در جاده های کشور ، بررسی وضع ایمنی اتوبوس اسکانیا و بررسی وضع گاردریل ها در جاده ها.

بر اثر حادثه تصادفی که شب هجدهم شهریور امسال در کیلومتر 23 اتوبان قم - تهران بین دو دستگاه اتوبوس اسکانیا روی داد ، متاسفانه 43 تن از هموطنان کشته و 38 تن نیز زخمی شدند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"