کد خبر: ۲۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۸۶
به گزارش خبرخودرو، دومین موتور از خانواده موتور ملی پایه گاز سوز با ظرفیت 1400سی سی تا پایان سال آینده به تولید انبوه می رسد.

دومين موتور ملی پايه گاز سوز به مرحله توليد رسيد

به گزارش خبرخودرو، دومین موتور از خانواده موتور ملی پایه گاز سوز با ظرفیت 1400سی سی تا پایان سال آینده به تولید انبوه می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد زالی مدیر پروژه موتور ملی ،با اعلام این مطلب گفت:فرآیند طراحی و ساخت موتورملی 1400 سی سی پایه گاز سوز ،از 10 ماه پیش آغاز شده و در حال حاضر به مرحله پیش تولید رسیده است .

وی افزود:نهایی شدن تولید قطعات ،ابزار وتنظیم خطوط تولید و مونتاژموتور ایران خودرو ،مراحل بعدی در آماده سازی این موتور برای رسیدن به تولید انبوه است .

زالی اظهار داشت :این موتورکه طراحی آن توسط متخصصان داخلی انجام شده ،در خودروهای کلاسB،مانند پژو 206 استفاده می شود و بارسیدن آن به تولید انبوه ،سبد محصولات پایه گاز سوز ایران خودرو کامل می شود.

مدیر پروژه موتور ملی یاد آور شد که موتور ملی 1400 سی سی قابل عرضه به سایر خودروسازانی که خودروهای کلاس Bتولید می کنند نیز هست .

زالی گفت:70 درصد مراحل طراحی و شبیه سازی و 95 درصد همه آزمون های موتور 1400 سی سی پایه گاز سوز با هزینه ارزی بسیار اندک توسط امکانات و ظرفیت های ایجاد شده در شرکت ایپکو اجرا شده است .

شایان ذکر است پروژه خانواده موتور ملی ایران ،برای طراحی و تولید سه نوع موتورشامل موتور 1700سی سی تنفس طبیعی ،1700سی سی پر خوران و 1400سی سی از زمستان 82 در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو ،ایپکو آغاز شد و نخستین موتور از این خانواده ،در اسفند 85 با حضور رئیس جمهور به تولید رسید.

این موتور که بر روی سمند نصب می شود و قابل نصب بر روی سایر خودروهای کلاس سمند نیز هست .اولین موتور پایه گاز سوز جهان به شمار می رودکه به تولید انبوه می رسد.

راهبردهای اصلی شرکت ایران خودرودر طراحی و تولید موتور ملی رهایی ازوابستگی موتور در خودروهای مورد مصرف و امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی است که با هدف های برنامه چشم انداز 20 ساله همسو است .

با دست یابی به دانش فنی موتور ،از این پس صنعت خودروسازی ایران ناچار به پرداخت حق امتیاز تولید موتور به کشورهای خارجی نخواهد بودو در عین حال این امکان فراهم می شود تا قطعه سازان ایرانی به فرآیند ارتقای دانش فنی تولید قطعات موتورملی با مالکیت ایرانی و امکان صدور آن به بازارهای جهانی دست یابند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"