کد خبر: ۲۲۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۲
به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه تعاونی های مسافری کشور با توجه به اعلام اختصاص 100 میلیون تومان جهت نوسازی ناوگان اتوبوس و مسافری کشور گفت : این رقم تسهیلات برای قیمت 400 تا 700 میلیون تومان یک اتوبوس تنها 20 درصد از قیمت خودرو را تامین می کند که برای دارندگان اتوبوس های فرسوده رقمی نیست و عملا انگیزه ای برای افراد ایجاد نمی کند.

تسهیلات نوسازی اتوبوس ها تنها 20 درصد قیمت خودرو را تامین می کند

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه تعاونی های  مسافری  کشور با توجه به اعلام اختصاص 100 میلیون تومان جهت نوسازی ناوگان اتوبوس و مسافری کشور گفت : این رقم تسهیلات برای قیمت 400 تا 700 میلیون تومان یک اتوبوس تنها 20 درصد از قیمت خودرو را تامین می کند که برای دارندگان اتوبوس های فرسوده رقمی نیست و عملا انگیزه ای برای افراد ایجاد نمی کند.

احمدرضا عامری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در حالی که در دنیا 80 درصد قیمت یک خودرو توسط دولت با تسهیلات تامین می شود اما هم اکنون این رقم در ایران حدود 20 درصد است که باید به 60 تا 80 درصد افزایش یابد.

وی گفت : در صورتی که نوسازی اتوبوس های مسافری با روند کنونی تسهیلات ادامه یابد و شرایط جدیدی ایجاد نشود ضمن اینکه دارندگان اتوبوس های فرسوده تمایلی برای نوسازی نخواهند داشت بلکه در این راستا شرکتهای مسافری ، مسافرانشان را از دست خواهند داد.

وی افزود: البته با وجود اینکه در سالهای اخیر تسهیلات چندانی برای خروج اتوبوس های فرسوده اختصاص نیافته است اما روند نوسازی ادامه داشت و کلیه خودروهایی که تولید داخل جذب شرکتهای تعاونی مسافری شدند.

وی در ادامه دلیل افزایش قیمت اتوبوس های مسافری را تنها افزایش نرخ ارز ندانست و گفت : در حالی که نرخ ارز در این مدت دو تا سه برابر شده است اما قیمت اتوبوس ها چندین برابر افزایش یافته که به نظر می رسد عواملی متعددی در این خصوص دخالت دارند.

وی همچنین مهمترین مشکل ناوگان مسافری کشور را تامین لاستیک عنوان کرد و گفت : قیمت بالای لاستیک در حال حاضر مشکلات زیادی برای رانندگان ناوگان اتوبوس مسافری ایجاد کرده است

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافری با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه اقلام مورد نیاز اتوبوس های مسافری با قیمت بالا از بازار آزاد تهیه می شود، گفت : در حال حاضر قیمت یک جفت لاستیک بی‌کیفیت چینی 2 میلیون تومان است، در حالی که قیمت یک جفت لاستیک اروپایی بیش از 4 میلیون است و دارندگان اتوبوس ناچارند این اقلام را از بازار آزاد خریداری نمایند با این حال رانندگان حتی الامکان از لاستیک‌های چینی به دلیل ترکیدن سریع آنها ممانعت می کنند اما در برخی موارد ناگزیر به خرید لاستیک چینی هستند.

عامری با انتقاد نسبت به عدم تحقق وعده‌های دولت در تامین اقلام مورد نیاز رانندگان اتوبوس به نرخ مصوب، اظهار داشت : در حالی که از سال گذشته مسئولان وعده های زیادی را برای تامین لاستیک با نرخ مصوب داده اند اما متاسفانه تاکنون هیچ برنامه حمایتی برای صنف اتوبوس‌داران توسط دولت اجرایی نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"