کد خبر: ۲۱۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
 
یک سیاستمدار آرژانتینی مخالف دولت با طرح شکایتی در دادگاه، خانم کریستینا فرناندز د کرچنر رییس جمهوری این کشور امریکای جنوبی را متهم کرده است که شوهرش، نستور کرچنر رییس جمهوری سابق آرژانتین را به قتل رسانده است.

 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری اروپاپرس گزارش داد که  خوان ریکاردو موسسا که حقوقدان نیز است، ماکسیمو فرزند خانواه کرچنر را نیز به همدستی با مادرش در این توطئه متهم کرده است.

 
براساس این گزارش، موسسا شکایت خود را براساس اظهارات دو شاهد تنظیم کرده است که مدعی شده اند نستور کرچنر در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۰ میلادی ( ۵ آبان ۸۹) به دلیل شلیک گلوله از پشت سر توسط کریستینا و ماکسیمو به قتل رسید.

 
موسسا در شکایت خود خواستار نبش قبر نستور کرچنر شده و از دادگاه خواسته است درباره صاحبان چند شرکت از جمله 'لازارو بایز'، فرد متهم به پولشویی و پرداخت رشوه به نستور کرچنر تحقیق کند. زیرا به گفته شاهدان، وی یکی‌ از کسانی‌ است که از این جنایت خبر داشته و آن را پنهان کرده است.

 
براساس این شکایت، شاهدان گفته‌اند یک روز قبل از مرگ نستور کرچنر، وی دعوای بسیار شدیدی با همسرش، کریستینا داشت.

 
این اتهام درحالی مطرح شده است که براساس گزارشهای رسمی، نستور کرچنر در خانه اش در کالافاته واقع در استان سانتاکروز در جنوب آرژانتین به دلیل سکته قلبی ناشی‌ از مشکلات قلب وعروق، فوت کرده است . او چندماه پیش از مرگ، گرفتار مشکلات قلبی شده و تن به جراحی قلب نیز داده بود.

 
با این حال ، موسسا که عضو حزب عدالت خواه است، خواستار احضار پزشکانی شده است که نستور کرچنر را در منزلش تحت مداوا و درمان داشتند و گواهی فوت او را به دلیل سکته قلبی تایید کرده اند.

 
کرچنر که در۶۰ سالگی درگذشت، عضو حزب عدالتخواه بود که بعدها در ائتلاف با چند حزب دیگر، ائتلاف جبهه پیروزی را تشکیل دادند؛ ائتلافی که همچنان جناح هوادار دولت را تشکیل می دهد.

 
او در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ رییس جمهوری آرژانتین بود اما در دوره بعدی، از نامزدی همسرش درانتخابات دفاع کرد که ازهمان زمان تاکنون پست ریاست جمهوری را در اختیار دارد.

 
نستور کرچنر هنگام مرگ، دبیرکل اتحادیه ملت‌های امریکای جنوبی موسوم به اوناسور بود که ۱۲ کشور منطقه عضو آن هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"