کد خبر: ۱۷۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
گروه بین الملل: دو شرکت بی ام و و هیوندای تصمیم دارند با امضای یک قرارداد همکاری مشترک با یکدیگر به توسعه تولید موتور و اشتراک فناوری های فعلی بپردازند.

همکاری مشترک بی ام و و هیوندای

گروه بین الملل: دو شرکت بی ام و و هیوندای تصمیم دارند با امضای یک قرارداد همکاری مشترک با یکدیگر به توسعه تولید موتور و اشتراک فناوری های فعلی بپردازند.

به گزارش خبر خودرو، به گفته یک شخص آگاه که نخواست نامش فاش شود، این مذاکرات در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

وی افزود: مذاکرات به صورت جدی در حال برگزاری است و موضوع آن حول توسعه و تولید نوع خاص از موتور با اشتراک گذاشتن فناوری و برنامه هایی در کاهش هزینه ها می باشد.

از سویی نشریه آلمانی Automobil Produktion با تایید صحبت های فوق از مبلغ یک تا دو میلیارد یورویی سرمایه گذاری این پروژه مشترک خبر داد و آن را سرآغاز معرفی خانواده جدیدی از موتورهای خودرو دانست. با این وجود سخنگوی بی ام و این اظهارت را بی پایه خواند.

کارشناسان بر این باورند که همکاری مذکور می تواند زمینه مناسب اقتصادی را برای بی ام و به ارمغان بیاورد و در عین حال شانس استفاده از فناوری بی ام و را در اختیار هیوندای قرار دهد.

همچنین می توان انتظار داشت همکاری میان هیوندای و بی ام و به کاهش هزینه های تولید خودروهای کم مصرف کمک نماید.

نوربرت رایتهوفر ، مدیر بی ام و گفت: احتمال پیوستن بی ام و به شرکت هایی مثل پژو ، تویوتا ، دایملر و حتی جنرال موتورز وجود دارد.

شایان ذکر است که بی ام و طی قراردادی متعهد شده که تا سال 2014 موتورهای دیزل تویوتا را تامین نموده و همکاری نزدیکی در تولید باتری های یون لیتیومی خودروهای الکتریکی با این شرکت داشته باشد.

هفته پیش رایتهوفر در کنفرانسی اعلام کرده بود که امضای یک قرارداد همکاری مشترک دیگر امری دور از انتظار نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"