کد خبر: ۱۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
به گزارش خبر خودرو ،کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ، با اشاره به تلاش شرکتهای خودروساز در کاربرد تکنولوژی های نوین در صنعت خودرو کشور گفت : در سالهای اخیر خودروسازان داخلی فعالیت های خوبی را در راستای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی داشته اند به طوری که ...

ایجاد کانون دانش و صنعت در راستای توسعه تکنولوژی های نوین در صنعت خودرو

به گزارش خبر خودرو ،کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ، با اشاره به تلاش شرکتهای خودروساز در کاربرد تکنولوژی های نوین در صنعت خودرو کشور گفت : در سالهای اخیر خودروسازان داخلی فعالیت های خوبی را در راستای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی داشته اند به طوری که تاکنون گروه خودروسازی سایپا اقداماتی را در این زمینه آغاز نموده و شرکت ایرا ن خودرو نیز توسط شرکت ایپکو ،نمونه سازی سمند میکرو هیبرید را در دست تولید دارد.

دکتر محسن اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ،طراحی اتوبوس هیبرید را حاصل تلاش محققان کشور در اجرای فن آوری های جدید در صنعت خودرو دانست و افزود :این اقدام که با همکاری ایران خودرو دیزل به ثمر نشست ،هم اکنون در مرحله نمونه سازی است و تاکنون به تولید انبوه نرسیده است.

وی ایجاد کانون دانش و صنعت تحت نظارت معاونت ریاست جمهوری را در جهت توسعه دانش های جدید در صنعت  خودرو ذکر کرد و اظهار داشت:  تشکیل جلسات منظم به منظورتوسعه تولید خودروهای هیبرید از اقدامات است که با ایجاد این کانون در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه و فعالیت در زمینه خودروهای با انرژی های نو ،مسیر طولانی در راه است ،تصریح کرد : تا تولید و تجاری سازی خودروهایی با انرژی های نو و فن آوری های جدید راه زیادی مانده است .به عنوان مثال طرح اتوبوس هیبرید که عمدتا در حمل و نقل عمومی کاربرد دارد تا زمان زمان تولید انبوه زمان زیادی نیاز دارد.

وی  عدم رقایت پذیری و بازار تضمین شده صنعت خودرو ایرا ن را بر کیفیت تولید خودرودر کشور موثر دانست و گفت : بازار موجود  در داخل در کیفیت تولید خودرو خصوصا کیفیت ساخت خودروهای احتراقی معمولی نیز بی تاثیر نیست منتهی این موضوع دلایل متعددی دارد و تک فاکتوری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل موجب حرکت کند صنعت خودرو در راستای فن آوری های نوین شده است.

این کارشناس صنعت خودرو کشور ، مشکلات اقتصادی ،تحریم ها و بازار بسته صنعت خودرو را در فعالیت محدود خودروسازان در کسب تکنولوژی جدید موثر عنوان کرد و گفت : نا پا یداری موجود در اقتصاد و ارز و تحریم ها یقینا در برنامه ریزی و اهداف تولیدی شرکتهای خودروساز و حرکت در مسیر تکنولوژی های جدید تاثیر خواهد داشت .

اصفهانیان تاکید کرد : قطعا روند موجود بر کیفیت  تولید و  ایجاد روزمره گی در صنعت خودرو تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

وی حمایت دولت و خودروسازان را  از بخش تحقیقات در صنعت خودرو را  تا حدودی مناسب دانست و گفت :البته برای فعالیتهایی که نیازمند تحقیقات بیشتر و صرف هزینه بالاتری است باید بودجه کلان تری اختصاص یابد و در این راستا  طریقه توزیع کمک ها  به مراکز تحقیقاتی نیز مناسب گردد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"