کد خبر: ۱۶۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰
گروه بین الملل: برند لکسوس گروه خودروسازی تویوتا ، موتورهای دیزلی بی ام و را تحت تکنولوژی تویوتا - بی ام و دریافت نمی کند.

لکسوس موتورهای دیزلی بی ام و را نمی پذیرد

گروه بین الملل: برند لکسوس گروه خودروسازی تویوتا ، موتورهای دیزلی بی ام و را تحت تکنولوژی تویوتا - بی ام و دریافت نمی کند.

به گزارش خبر خودرو ، گروه بی ام و که برای تامین قطعات لکسوس رقابت می کند در ساخت تکنولوژی های نسل بعدی خودروهای دوستدار محیط زیست از جمله توسعه باطری های لیتیومی با گروه تویوتا همکاری می نماید.

لازم به ذکر است بخشی از این همکاری که در نمایشگاه خودروی توکیو اعلام شد، شامل تامین موتورهای دیزلی بی ام و با ظرفیت 1.6 و 2 لیتر برای مدلهای اروپایی تویوتا در سال 2014 میلادی آغاز می شود.

اتیینا پلاس سخنگوی تویوتا در اروپا اظهارداشت : توافق با بی ام و برای تامین موتورهای این شرکت شامل برند لکسوس نمی شود.

همچنین کلائوس دراگر رئیس توسعه بی ام و در گفتگو با مجله بیزنس آلمان بیان داشت که این موتورها در برند لکسوس استفاده نخواهد شد.

طبق گزارش اتحادیه ACEA،  اگرچه 52  درصد خودروهای فروخته شده اروپا در سال 2010 میلادی دارای موتور دیزلی بودند، استراتژی تویوتا در اروپا برای تولید خودروهای هیبریدی تمرکز یافته است.

پروفسور فردیناند دودن هوفر از مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه دیس برگ – اسن آلمان اظهار داشت : فروش لکسوس دراروپا بسیار کم است و این امر موقعیت لکسوس حساس تر نموده و  بیش از پیش موجب می شود  به سمت تولید خودروهای هیبریدی - الکتریکی و تمام هیبریدی رو آورده شود.

وی افزود: به احتمال زیاد تویوتا به همین روند درباره لکسوس ادامه دهد و برای ساخت نسخه های دیزلی با محوریت مدلهای برند تویوتا در اروپا تمرکز نماید.

لازم به ذکر است فروش 11 ماهه لکسوس در اروپا  با  دستیابی به 0.2 درصد از سهم فروش بازار 24 هزار 623 دستگاه خودرو بود درحالیکه بی ام و با داشتن 4.7 درصد از سهم فروش بازار 590 هزار 453 دستگاه خودرو در مدت زمان مشابه  به فروش رسانید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"