کد خبر: ۱۶۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۰
گروه بین الملل: واحد اپل / واکسهال گروه خودروسازی جنرال موتورز تحویل خودروی هیبریدی الکتریکی آمپرا به خریداران اروپایی را به تعویق انداخت.

تعویق تحویل اپل آمپرا

گروه بین الملل: واحد اپل / واکسهال گروه خودروسازی جنرال موتورز تحویل خودروی هیبریدی الکتریکی آمپرا به خریداران اروپایی را به تعویق انداخت.

به گزارش خبر خودرو، تاخیر بوجود آمده در تحویل این خودرو به این دلیل است که سه مورد آتش سوزی باطری در آزمایشات تصادف مدل شورلت ولت روی داده است.

سخنگوی اپل اظهار داشت: تا رفع نقص بوجود آمده در این باطری ها تحویل خودرو به مشتریان به حالت معلق باقی می ماند.

گفتنی است اپل از قبل تحویل خودروی آمپرا را در آلمان، فرانسه، سوئیس، بلژیک و هلند آغاز نموده است.  اپل در ماه ژوئن اظهار داشت خودروی آمپرا تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار اروپا می گردد.

یک سخنگوی واکسهال بیان داشت امپرا طبق یک برنامه ریزی قبلی در انتظار رونمایی در انگلستان است.

لازم به ذکر است اپل آمپرا همزمان با ولت در کارخانه همترامک جنرال موتورز در دیترویت در حال تولید است.

هر دو خودرو دارای تکنولوژی یکسان شامل باطری های لیتیومی هستند که توان موتور الکتریکی خودرو را افزایش می دهد. گفته می شودا سبک ظاهری این دو خودرو متفاوت است. به گفته جنرال موتورز حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو تا سال آینده در اروپا در دسترس خریداران قرار می گیرد.

همانند ولت، آمپرا که با قیمیت 42 هزار 900 یورو در المان عرضه می شود، تمام مدت بوسیله نیروی برق تامین می شود. در مسافت های کوتاه 40 تا 80 کیلومتر خودرو از طریق نیروی ذخیره شده  در باطری  و در مسافت های طولانی با شارژ باطری  از طریق موتور بنزینی / ژنراتور تا 500 کیلومتر طی می نماید.

گفتنی است باطری های لیتیومی ولت و آمپرا توسط شرکت چم LG در کره جنوبی تامین می شود. اما جنرال موتورز باطری های فسفاتی سیستم های A123 امریکایی را به جای باطری های لیتیومی بکارگرفته است.

گفتنی ا ست به دلیل اینکه این باطری ها انرژی کمتری از باطری های لیتیومی ذخیره می نمایند لازم است که اندازه این باطری ها بزرگتر باشد.

لازم به ذکر است A123 برای مدلهای Active3 و Active5  هیبریدی شرکت بی ام و نیز باطری های لیتیوم- فسفاتی تولید می نماید که درماه مارس به فروش می رسند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"