کد خبر: ۱۶۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰
 فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از ۱۰۰ مورد درگیری شدید ناوهای جنگی ایران با دزدان دریایی خبر داد وگفت: ۱۶ ناوگروه ایران به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه اعزام شده‌اند.

  امیر دریادار سرتیپ حبیب‌الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در آستانه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز دشمن و استکبار جهانی در دریاها و آب‌های آزاد مستقر است و ما نیز باید از منابع و منافع خود از دست دشمن دفاع کرده و بی‌توجه به امکانات آنها باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش یک نیروی راهبردی است، اظهار داشت: انتظار فرمانده کل قوا از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که بتواند در دریاها و آب‌های آزاد حضور پیدا کند و از منابع خود دفاع کرده و با اقتدار و توان دفاعی در دریاها حضور داشته باشند.

به گفته وی برای حفظ امنیت خطوط مواصلاتی تاکنون ناوها و ناوگروه‌های نیروی دریایی در سواحل جنوب شرق استقرار پیدا کرده و همچنین چندین پایگاه نظامی و شهرک در سواحل جنوب کشور در حال ساخت است، که در حفظ امنیت کشور بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: تجهیزاتی که تاکنون تجربه دریانوردی نداشته‌اند، امروز با بهینه و بازسازی های انجام شده در دریاها و آبهای آزاد حضور مقتدر دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: بنا به دستور مقام معظم رهبری حدود ۳سال است که در عرصه آب‌های آزاد حضور داریم و پرچم کشورمان را در عرصه دریاها نشان داده‌ایم.

وی گفت: در این مدت تا کنون ۱۶ ناو و ناوگروه به شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و مدیترانه جهت تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و دیگر کشورها فرستاده‌ایم.

امیردریادار سرتیپ سیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروی دریایی در آب‌های آزاد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره حضور نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی گفتند که، حرکت شما در دریای آزاد سبب الهام بخشیدن و امید آفرینی در کشورهای منطقه شده و عزت ملت را در دریا به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به موضوع رونق گرفتن دزدی‌های دریایی در آب‌های آزاد، گفت: مدتی است که در موضوع برقراری امنیت راه‌های تجارت دریایی در مناطق مختلف دزدی‌های دریایی رونق پیدا کرده که این موضوع سبب به خطر افتادن امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش شده است.
سیاری افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ کشور ناوهای جنگی خود را جهت حفظ امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش در خلیج عدن و هندوستان مستقر کرده‌اند.

وی گفت: امروز استکبار به دنبال ناامنی کنترل شده در خلیج عدن است و دزدان دریایی را با دادن مهمات و سلاح و قایق‌های تندرو و همچنین اسلحه در سواحل خلیج عدن و هندوستان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که تا به امروز نگذاشته این دست دزدان دریایی به ۱۳۰۰ کشتی تجاری و نفتکش در آب‌های آزاد برسد، افزود: تا کنون جهت حفظ امنیت این کشتی‌ها ۱۰۰مورد درگیری شدید بین دزدان دریایی و ناوهای جنگی ما رخ داده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"