کد خبر: ۱۲۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۸۹
تیم فوتبال استیل آذین همچنان در اوج ناکامی هفته های اخیر به حریفان می بازد تا روند مشکلات و حاشیه های کهکشانی ها بیش از پیش شود.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» باشگاه استیل آذین تهران به همت علی پروین و حسین هدایتی از فصل 86-87 کار خود را در لیگ برتر آغاز کرد و بعد از دو فصل تلاش بالاخره توانست در لیگ نهم حرفه ای وارد مسابقات لیگ برتر شود.

پیش از این نام این باشگاه اکباتان بود که قبل از انقلاب اسلامی در لیگ های فوتبال کشور تیم داشته است. پس از انقلاب اکباتان به کار خود در جام باشگاه‌های تهران ادامه داد و در سال ۱۳۶۱ نیز سوم شد. آنان در سال ۱۳۶۸ امتیاز خود را به بانک سپه و جواد قراب فروختند.در دهه ۱۳۸۰، باشگاه با تلاش ابراهیم ربطی بازگشایی شد و تا سال ۱۳۸۶ در لیگ دسته اول فوتبال ایران حاضر بود.در سال ۱۳۸۶، علی پروین با پشتوانه حسین هدایتی دولابی باشگاه اکباتان را به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان خرید.

مدیران این باشگاه در بدو آغاز کارشان ساختمانی را هم در اتوبان نیایش تهران خریداری کردند تا امور مربوط باشگاه را در ساختمان مربوطه انجام دهند.

اما این ساختمان از ابتدای کار تاکنون آدم های مختلف و بسیاری در خود دیده است.

از حشمت مهاجرانی،حمید استیلی، احمد عابدزاده، تئودی یونگ، ورهاین، فرهاد کاظمی، نادر دست نشان، رضا شاهرودی و تومباکویچ در کادر فنی گرفته تا حسین هدایتی، علی پروین، امیر مهریزی و مصطفی آجرلو در کادر مدیریتی این تیم دیده شدند و هر کدام پس از مدتی یا کنار کشیده اند و یا از کار برکنار شده اند.

در فصل جاری یکی از مهمترین و پرحاشیه ترین تیم های حاضر در رقابت های لیگ کشور استیل آذین بود که تا پیش از آغاز فصل به دلیل جمع آوری نام های بزرگ به کهکشانی ها معروف شده بودند.

استیل آذین در هفته های ابتدایی لیگ خوب کار کرد و حاشیه های این تیم از اختلافات علی کریمی و مصطفی آجرلو شکل گرفت.

خطای سر زده از علی کریمی در یکی از تمرینات استیل آذین مدیر عامل را مجاب کرد تا کاپیتان تیم را اخراج کرده و او را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار دهد.

کمیته انضباطی باشگاه نیز تصمیم بر بازگشت و محرومیت چند هفته ای کریمی گرفت و همین مسئله باعث شد تا مصطفی آجرلو از مدیریت این تیم استعفا کند.

همین امر شد که تیم استیل آذین بعد از کناره گیری مصطفی آجرلو و در 7 مسابقه فقط 5 امتیاز کسب کرد، تا هم اکنون خود را در رتبه شانزدهم جدول رده بندی ببیند.

بازیکن سالاری افراطی علی رغم خطای مشهود و در پی آن اختلاف با مدیر عامل و سرانجام رساندن کار به جایی که موجب استعفای مدیر شد مهم ترین عامل ناکامی های هفته اخیر استیل آذین به شمار می رود.

در هفته های اخیر نیز از زبان برخی مدیران استیل آذین شنیدیم که گویا این تیم فصل بعد منحل شده و یا به تیمی دیگر واگذار خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که گویا قرار است اسماعیل وفایی از جمله افراد مدعی مالکیت باشگاه پرسپولیس تیم استیل آذین را خریداری نموده و با نام رسمی پرسپولیس در مسابقات فصل بعد حضور یابد.

حال بار دیگر استیل آذین به روزهای ابتدایی خود بازگشته و علی پروین همه کاره باشگاه پرسپولیس گشته است.

بنابراین گزارش تجربه در تیم های اروپایی چون رئال مادرید و میلان ایتالیا ثابت کرده که این نامها نیستند که موجب موفقیت یک تیم در فوتبال می شوند بلکه یک تیم قوی و هماهنگ از مدیریت و مربی و بازیکنان و حتی کارکنان و تدارکات باشگاه را می طلبد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"