کد خبر: ۱۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۸۹
فارس: زن جواني كه پرستار خانگي 2 كودك خردسال بود 80 ميليون طلا و جواهرات را سرقت كرد.

بعد از ظهر 27 شهريور مالباخته‌اي با حضور در كلانتري 134 شهرك غرب به مأموران گفت: 80 ميليون تومان طلا و جواهرات داخل خانه‌ام واقع در منطقه سعادت‌آباد سرقت شده و در اين ميان به زن ميانسالي كه به عنوان پرستار كودكان خردسالم استخدام شده بود، مشكوك هستم.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور توكلي، داديار شعبه چهارم دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار تيم مبارزه با سرقت منزل و اماكن پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پايگاه پليس آگاهي به كارآگاهان گفت: 2 ماه پيش از طريق آگهي نيازمندي‌هاي روزانه اقدام به استخدام يك پرستار زن براي 2 كودك خردسال 4 ماهه و 2 ساله‌ام كرده بودم.

در ساعت 14 روز حادثه كه به خانه بازگشته بودم ناگهان اين خانم پرستار با گرفتن مرخصي، به سرعت از خانه خارج شد. من كه از مرخصي ناگهاني و عجله اين خانم براي خارج شدن از خانه تعجب كرده بودم با گذشت يك ساعت از زمان خروج وي از خانه، با دقت در اسباب و اثاثيه داخل خانه متوجه شدم كه تمامي طلا و جواهرات داخل خانه سرقت شده است.

با توجه به اظهارات مالباخته، كارآگاهان در اولين اقدام خود با شناسايي محل سكونت پرستار كودك به نام مريم 45 ساله در منطقه يافت‌آباد، با مراجعه به اين محل اطلاع يافتند كه اين زن در چند روز گذشته نسبت به جابجايي محل سكونت خود اقدام كرده و از محل سكونت جديد او نيز كسي اطلاع ندارد.

در تحقيقات تكميلي و با شناسايي اعضاي خانواده متهم مشخص شد كه اين زن از سال 73 از همسر خود متاركه كرده و از آن تاريخ به ندرت با اعضاي خانواده‌اش ارتباط دارد.

در شرايطي كه گمان مي‌رفت هيچ آدرس و يا نشاني از متهم وجود ندارد، كارآگاهان پايگاه دوم در اقدامات فني و پليسي خود موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در شهرك ولي عصر شدند.

با شناسايي مخفيگاه، عصر 31 شهريور كارآگاهان پايگاه دوم پس از اطمينان از حضور متهم در مخفيگاه و با اخذ دستور قضايي، ضمن ورود به مخفيگاه و دستگيري مريم در بازرسي از اين محل نيز موفق به كشف مقاديري از طلا و جواهرات مسروقه متعلق به مالباخته شدند.

با كشف اموال مسروقه، مريم به ناچار در همان محل دستگيري لب به اعتراف گشود و به سرقت طلا و جواهرات از منزل مالباخته در سعادت آباد اعتراف كرد.

با انتقال متهم به پايگاه پليس آگاهي و تحقيات انجام شده مشخص شد كه مقاديري از طلا و جواهرات مسروقه به ارزش 15 ميليون به 3 نفر در ستارخان، امامزاده حسن و يافت‌آباد فروخته شده كه با شناسايي اين افراد مقادير ديگري از طلا و جواهرات مسروقه كشف شد.

سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: متهم با 15 ميليون تومان پول بدست آمده از فروش طلا و جواهرات مسروقه اقدام به خريد لوازم لوكس زندگي از قبيل تلويزيون LCD، آخرين مدل يخچال موجود در بازار و غيره كرده و در اعترافات خود صراحتاً به اين موضوع اعتراف كرد.

وي ادامه داد: در حال حاضر تحقيقات تكميلي در خصوص شناسايي ديگر ارتكابي انجام شده از سوي متهم در دستور كار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"