کد خبر: ۹۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۸۸
ایلنا نوشت:میزان آزبست که یک ماده سرطان‌زاست طی پژوهشی در هوای تهران اندازه‌گیری و نتایج آن اعلام می‌شود.

در آستانه برگزاری جشنواره انتخاب برترین‌های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: میزان آزبست که یک ماده سرطان‌زااست طی پژوهشی در هوای تهران اندازه‌گیری و نتایج آن اعلام می‌شود. یوسف رشیدی بر لزوم پژوهش در معضل آلودگی هوا تأکید کرد و گفت: پژوهش در اثرات منفی آلودگی هوا بر سلامت بدن و محیط زیست، شناخت آلاینده‌ها و حتی روش‌های سنجش آلاینده‌ها امری مهم و ضروری است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا افزود: پژوهش‌هایی در زمینه آلاینده‌های هیدروکربنی و ترکیبات آلی ماندگار در هوای تهران انجام شده است و در سال آینده ترکیبات آلی چندحلقوی نیز بررسی می‌شوند.

وی با بیان این که طرح اندازه‌گیزی آزبست در هوای تهران از سال آینده انجام می شود،تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف در زمینه سوخت به‌طور حتم سبب کاهش مصرف آن و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

او تدوین ترازهای صوتی و اقدام به نصب دیوارهای صوتی در بزرگراه‌های پایتخت را حاصل پژوهش دانست و افزود: شهرداری منطقه 2 در بزرگراه شهید چمران دیوار صوتی نصب می‌کند و به‌زودی در بزرگراه‌های یادگار امام، شهید همت و مدرس نیز دیوار صوتی نصب می‌شود. رشیدی توضیح داد: این دیوارها در مقاطعی که از نظر فنی و حریم موردنظر، شرایط لازم را داشته باشد نصب می‌شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"