کد خبر: ۹۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۸

براي دومين روز متوالي و در اثر بارش برف و سرماي هوا برخي از مدارس استان اردبيل تعطيل شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، بارش برف و يخبندان كه از ديروز در استان اردبيل آغاز شده امروز نيز با شدت كمتري نسبت به ديروز اما با شدت سرماي هوا در اردبيل تداوم يافت و موجب شد مقاطع تحصيلي پيش‌دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در شهرستان‌هاي خلخال و نمين به تعطيلي كشيده شود.

در شهرستان‌هاي اردبيل، نير، مشگين‌شهر، لاهرود، ارشق و سرعين نيز به دليل شدت برودت هوا و يخبندان جاده‌ها و معابر تمامي مدارس در مقاطع مختلف تحصيلي تعطيل شد.

در شاهرود و هير نيز مقطع پيش‌دبستاني و ابتدايي و در خورش‌رستم و كوثر نيز تنها نوبت صبح مقاطع ابتدايي و راهنمايي تعطيل است.

بارش برف كه هم‌اكنون نيز در بسياري از نقاط استان در حال باريدن است به بيش از 30 سانتيمتر رسيده و به دليل لغزندگي معابر و خيابان‌ها تردد خودروها به كندي صورت مي‌گيرد.

از شهرستان خلخال خبر مي‌رسد بارش سنگين برف كه از سه روز پيش در خلخال تداوم دارد موجب بسته شدن راه‌هاي روستايي بسياري شده است.

رئيس اداره راه و ترابري خلخال با اشاره به تلاش ماموران راهداري براي بازگشايي راه‌هاي مسدود اين شهرستان گفت: هم‌اكنون در اين شهرستان و در گردنه الماس در محور خلخال به اسالم ارتفاع برف به 80 سانتيمتر مي‌رسد.

علي نادري ادامه داد: به علت بارش سنگين برف در روزهاي اخير و كولاك شديد امكان تردد در محورهاي روستايي به سختي صورت مي‌گيرد و ماموران راهداري تلاش مي‌كنند راه‌هاي روستايي را بازگشايي كنند.

همچنين بارش برف سنگين و يخبندان در خلخال موجب تصادف چند خودروي سواري شد.

بر اثر يخبندان و لغزندگي جاده دو دستگاه خودروي سواري و يك دستگاه وانت‌نيسان در جاده خلخال به اردبيل با هم برخورد كردند كه اين تصادف هر چند تلفات جاني نداشت اما خساراتي به خودروها وارد كرد.

همچنين بر اثر لغزندگي سطح جاده و نبود ديد كافي در محور روستايي خلخال به لنمبر يك دستگاه وانت‌پيكان از جاده خارج و نزديك بود به دره‌اي سقوط كند كه با كمك راهداران از سقوط آن به دره جلوگيري شد.

سرپرست اداره راه و ترابري كوثر نيز در گفتگو با خبرنگار فارس با بيان اين‌كه تردد خودروها در جاده‌هاي مواصلاتي اين شهرستان تنها با زنجير چرخ امكان‌پذير است از رانندگان خواست در صورت تردد در محورهاي مواصلاتي كوثر خودروي خود را به تجهيزات زمستاني نظير زنجير چرخ مجهز كنند.

يعقوب عليزاده ارتفاع برف در ارتفاعات اين شهرستان را 40 سانتيمتر اعلام كرد و گفت: هم‌اكنون شش گروه راهداري با تمام تجهيزات و امكانات تلاش مي‌كنند تا جاده‌هاي مواصلاتي شهرستان كوثر باز باشد.

بر اثر بارش سنگين برف راه ارتباطي 30 روستا در شهرستان مشگين‌شهر مسدود شد.

رئيس راه و ترابري مشگين‌شهر نيز در اين ارتباط افزود: به علت بارش برف سنگين تردد در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان به سختي صورت مي‌گيرد.

محمدرضا حاتمي اظهار داشت: ماموران راهداري اين شهرستان براي راهگشايي راه‌هاي مسدود شده تلاش مي‌كنند.

بارش برف در مشگين‌شهر موجب خوشحالي كشاورزان و اميدواري باغداران در توقف روند گل‌دهي درختان ميوه شده است.

اداره كل هواشناسي استان هواي استان اردبيل را در ساعات آينده همراه با بارش برف و مه‌آلود گزارش كرد.

اين اداره كل با اشاره به تجزيه و تحليل نقشه‌هاي پيش‌يابي و تصاوير ماهواره‌اي اعلام كرد: با صاف شدن آسمان از عصر امروز از ميزان ناپايداري‌ها در مناطق مختلف استان كاسته خواهد شد.

به گفته كارشناسان هواشناسي ريزش برف كه از سه روز پيش در نقاط مختلف استان آغاز شده آرام‌آرام با صاف شدن تدريجي آسمان جاي خود را به يك هواي پايدار در دو روز آينده خواهد داد.

دماي هواي فعلي در اردبيل پنج درجه زير صفر است و ساكنان اين شهر شب گذشته را با 9 درجه زير صفر سپري كردند.

بارش برف در اردبيل كه در طول زمستان هميشه و در طول تاريخ زبانزد عام و خاص بود امسال با گذشت 40 روز به ميزان اندك بوده به طوري كه در روزهاي اخير مردم با بارش برف زمستان را به معناي واقعي احساس كردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"