|
به گزارش خبرخودرو ، گروه صنعتي ايران خودرو در سال جاري از اين رو شاهد يك تحول ساختاري و هدفمند در برنامه هاي خود شد كه جواد نجم الدين نقشه راه اين گروه صنعتي را در مسير پويايي و تعالي ترسيم كرد.
رشد توليد، فروش و عرضه محصولات جديد بيش از هر چيز در سايه ايجاد تحولات ساختاري در ايران خودرو پديد آمد كه از ايده هاي راهبردي نجم الدين الهام گرفته و او با شناخت عميق از قابليت ها و توانمندي هاي ايران خودرو موفق شد، ساز رشد و توسعه اين گروه صنعتي را درمسير تعالي كوك كند. ايران خودرو در زمينه حفظ و توسعه سهم خود در بازار داخلي و خارجي به رغم بحران اقتصاد جهاني موفقيت هاي تازه اي در كارنامه 9 ماه خود ثبت كند.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو بسترهاي مناسبي را براي رشد كمي و كيفي توليد در قالب يك برنامه راهبردي فراهم كرد كه ايجاد ساختار تازه در نظام مالي و اقتصادي، چابك سازي و ايجاد امكانات رفاهي براي كاركنان از مهم ترين موارد اين رويكرد به شمار مي روند.
همراهي با سياست هاي دولت و اهداف وزرات صنايع و معادن، از جمله محورهايي است كه موجب شد ايران خودرو با بهره گيري از تجارب مديريتي نجم الدين، گام هاي خود را به سوي
توليد
ايران خودرو در 9 ماه سال جاري، بيش از 474 هزار دستگاه انواع سواري و وانت توليد كرد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 65 هزار دستگاه افزايش نشان مي دهد.
تا پايان آذرماه،
به اين موارد،
فروش
ايران خودرو در 9 ماهه سال جاري 458 هزار دستگاه انواع خودرو سواري و وانت به بازار عرضه كرده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد نشان مي دهد. در مدت مشابه سال گذشته 381 هزار دستگاه انواع خودرو سواري به بازار عرضه شده بود.
تحويل به موقع، تنوع محصولات و ارائه شرايط ويژه، از مهم ترين دلايل استقبال مردم از محصولات ايران خودرو است.
در 9 ماهه سال جاري، 50 هزار دستگاه 206 هاچ بك روانه بازار شد كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته، 30 هزار دستگاه بود.
فروش پژو 405 نيز با 50 درصد افزايش از 78 هزارو 500 دستگاه در 9 ماه سال گذشته
فروش 9 ماهه سال جاری در مقایسه با فروش کل سال
صادرات
شركت ايران خودرو با در پيش گرفتن يك هدف راهبردي در شبكه صادرات به بازار جهان، براي اولين بار با صدور بيش از 20 هزار دستگاه انواع
ايران خودرو جدا از برنامه صادراتي محصولات خود، برنامه جداگانه اي با شركت پژو براي صادرات 206 اس دي نيز دارد كه با احتساب اين مورد، كل صادرات ايران خودرو در 9 ماه سال جاري به 22 هزار دستگاه رسيد و در صورتي كه سازمان هاي مسؤول،
در اين مدت، فروش خودرو سواري از طريق شبكه ايران خودرو در بازارهاي جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزايش چشمگير يافته و تعداد صادرات خودرو تا پايان سال به 36 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت. مجموع صادرات سي.كي.دي ايران خودرو تا پايان آذرماه سال جاري نيز، سه هزار دستگاه بود كه تا پايان سال به 4500 دستگاه مي رسد.
بازارهاي منطقه و كشورهاي همسايه، مهم ترين بازار صادراتي ايران خودرو به شمار مي رود و عراق، سوريه، تركمنستان، افغانستان و كشورهاي حوزه درياي خزر، بيشترين سهم صادرات محصولات ايران خودرو را به خود اختصاص داده اند. بلغارستان، سويس، اروپاي شرقي و تركيه، از جمله بازارهاي اروپايي ايران خودرو هستند و سمند
دست يابي به استاندارد يورو 4 براي بازارهاي صادراتي از اتفاقات مهم ماه هاي اخير در ايران خودرو به شمار مي رود كه راه صدور محصولات به بازارهايي مانند روسيه و اروپا را كه از اين استاندارد پيروي مي كنند، باز كرد.
صادرات شبكه ايران خودرو تنها به خودروي كامل منحصر نمي شود، بلكه در اين مدت، قطعات يدكي نيز از طريق شركت ايساكو كيش به بازارهاي مختلف صادر شده، كه ارزش آن به چهارونيم ميليارد تومان بالغ مي شود. به اين ترتيب، شركت ايساكوكيش دررده بندي صادرات شركت هاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، در رده ششم قرار گرفته
كيفيت
ايران خودرو براي رشد تعداد و كيفيت محصولات، بيش از 600 ميليارد تومان در چند سال گذشته سرمايه گذاري و براي اولين بار در سال جاري، به اجراي طرح جامع افزايش يك رتبه كيفيت در تمامي محصولات خود، مبادرت كرده است.
كسب سه جايزه كيفيت براي تندر 90 ، 206 و قطعات پرسي ايران خودرو از مهم ترين رويدادهاي كيفيتي در اين مجموعه به شمار مي رود. اين جوايز كه برابر بهترين سطح رشد كيفيت به شمار مي رود، در بين 29 واحد صنعتي كشور به ايران خودرو تعلق گرفت و از سوي وزير به مدير عامل اهدا شد.
بر اساس ارزيابي هاي انجام شده از سوي شركت رنو، تندر90 ايران خودرو نيز، براي سومين بار به عنوان بهترين محصول در مقايسه با توليدات ساير سايت هاي توليد اين محصول شناخته شد.
بهره برداري از مدرن ترين سالن رنگ
دريافت مجوز تجاري سازي تندر90 اسپرت از رنوي فرانسه، عضويت ايران در انجمن جهاني خودرو و صادرات اولين محموله سمند به سوئيس و توافق با پژو فرانسه براي توليد پژو 207 آي و دريافت
محصولات جديد
توليد آزمايشي پژو 207 آي در ايران خودرو آغاز شده و قرار است علاوه بر رونمايي از اين خودرو همزمان با سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تا پايان سال نيز 500 دستگاه توليد شود.
ظرفيت توليد روزانه پژو 207
اين محصول، در دو نوع هاچ بك و صندوقدار در دو مدل با گيربکس دستي و اتوماتيک توليد مي شود. ايران خودرو در گام اول مدل هاچ بك را
توليد انبوه سورن اي ال ايکس
پارس ال ايکس و اي ال ايکس جديد، با تجهيزات ايمني و رفاهي بيشتر نسبت به پارس معمولي، با موتور کم مصرف نيز براي عرضه در بازار داخلي و خارجي توليد خواهد شد.
عرضه موتور ديزل
در ششمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز، نخستين موتور ملي ديزل ايران خودرو رونمايي و با اين رويداد، امكان توليد خودروهاي سواري ديزل با فناوري قواي محركه ايراني فراهم شد.
قواي محركه ديزل سواري با مالكيت ايراني تحت عنوان پروژه
موتور ديزل ايران خودرو، بر روي خودروهاي كلاس سي و دي قابل نصب و مصرف سوخت آن، پنج ليتر به ازاي صد كيلومتر در چرخه تركيبي است كه مطابق با استاندارد آلايندگي يورو 5 به بازار ارائه خواهد شد.
ارائه خدمات پس از فروش نوين
سازمان خدمات پس از فروش ایران خودرو، عرضه خدمات نوين و چابک به مشتريان برابر با نياز آنان را در دستور كار قرار داده و براي تحقق همين هدف، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو طرح ديدار با نمايندگان شبكه خدمات پس از فروش را به اجرا در آورده است.
در قالب اين طرح كه به طرح 22 مرسوم است ، شبكه فروش و
بهبود شاخص رضايت مشتريان ، بهبود تصوير ايران خودرو، تامين قطعات استاندارد، حفظ و توسعه سهم بازار از مهم ترين هدف هاي عمده طرح 22
همچنين تمامي استان ها و شهرستان ها براي آشنايي نزديك با مسايل مشتريان و دفاتر منطقه اي سراسر كشور مورد بازديد و نظارت مديريت ارشد گروه قرار مي گيرد.
استراتژي و برنامه هاي آينده
رشد تيراژ توليد برنامه ريزي شده سالانه 10درصد،
ميانگين رشد فروش سالانه به طور متوسط 14 درصد، کاهش مصرف