کد خبر: ۹۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۷ دی ۱۳۸۸

فيلم سینمایی «آل»اولین ساخته سینماییبهرام بهرامیان کارگردان مستعد و جوان سینماست که پیشتر با ساخت سریالقوی وخوش ساخت "ساعت شنی "که 2 سال پیش با بازی رویا نونهالی و مهراوه شریفی نیا از تلویزیون پخش شد شناخته شده است .
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر جهان ,تهیه کنندگی این فیلم همبه عهده "علی معلم "مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر و تهیه کننده فیلمهایی چون "ازدواج به سبک ایرانی "به کارگردانی حسن فتحی و فیلم "گاو خونی "به کارگردانی بهروز افخمیمی باشد.

"آل"از زبان تهیه کننده اش:
فیلمنامه را بهرام عظیمی نوشته و "آل" فیلمی تعلیقی و ترسناک است؛ البته نه به معنی وفور صحنه‌های خشن و خونریزی، بلکه به معنی نوعی وحشت‌آفرینی که با تعلیق و دلهره همراه است. وی درباره لوکیشن‌های اصلی پروژه سینمایی "آل" افزود: حدود 80 درصد فیلم در خارج کشور فیلمبرداری شده ومابقی "آل" در کشور ارمنستان فیلمبرداری شده است.

سابقه فیلمهای با ژانر وحشت :
ساموئل خاچیکیان اولین کارگردانی بود که در دهه 40 _ 30 برای تماشاگر ایرانی فضای ترسناک ایجاد کرد؛پس از انقلاب هم فیلمهایی نظیر "مردی در آیینه ",«شب بیست و نهم»,"خواب لیلا ","اقلیما "," پارک وی ""خوابگاه دختران "ساخته شده که چندان موفق نبوده اند ."آل "آخرین فیلم ساخته شده در ژانر وحشت می باشد.

داستان فیلم: یک مهندس جوان (مصطفی زمانی) به دستور مدیر شرکتی که در آن کار می‌کند باید به مأموریتی در ارمنستان برود. زن مهندس باردار است. آنها با هم راهی این سفر می‌شوند و در ارمنستان اتفاق‌های عجیب و غریبی برایشان می‌افتد که همه زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از چه می‌ترسیم: به نظر می‌رسد «آل» _ تازه ترین فیلمی ‌که در ژانر وحشت ساخته شده است _ از عوامل ترسناک فیلم موضوعی شبیه شب بیست و نهم است؛ همان داستان زن باردار و موجودی خرافی به اسم «آل» که زن‌های باردار را آزار می‌دهد. با توجه به مهارتی که از بهرام بهرامیان در سریال «ساعت شنی» دیدیم، نوع معماری و فضای خاکستری کشور ارمنستان که بخش زیادی از فیلم در آن ساخته شده و حضور بهرام عظیمی‌نژاد که سابقه ساخت یک انیمیشن ترسناک موفق را دارد به عنوان کمک کننده در خلق فضای ترسناک صحنه‌ها، احتمالا ًبا یک فیلم ترسناک کم نقص ایرانی رو به رو خواهیم برد. علی معلم تهیه کننده فیلم هم پیش بینی کرده «آل» یک فیلم موفق در ژانر وحشت از آب در بیاید.

اما این فیلم چند نکته جالب توجه دارد :


مصطفی زمانی :اولین حضور سینمایی اش بعد از پخش سریال یوسف پیامبر (ع)بوده است. گفتنی است بعد از بازی مصطفی زمانی در این فیلم پیشنهادات دیگری نیز برای بازی در پروژه های مختلف سینمایی به وی شد که فقط 3 مورد آنها را پذیرفت.

تبلیغات زود هنگام :

علی معلم تهیه کننده این فیلم برای اولین بار تبلیغات یک فیلم را در مرحله فیلمبرداری آغاز کرد. وی پوستر این فیلم را در نشریه روزانه جشنواره کن به چاپ رساند.

ساخت بازی کامپیوتری :

علی معلم در گفتگو با ایسنا مدعی شده بود که قرار است بازی کامپیوتری از قصه این فیلم تهیه و روانه بازار شود.

بازیگران فیلم : مصطفی زمانی‌ ، آناهیتا نعمتی‌، همايون ارشادی‌، هنگامه حميدزاده‌، كيتوش آرزويان‌، سونيا كاتوزيان‌، ليزاعزيزيان‌، نارنيه خاچاتوريان‌، سورن كانجوميان‌، اِتِری وسكانيان و...

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"