کد خبر: ۹۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۹ دی ۱۳۸۸
جام جم آنلاين: يک پزشک ايتاليايي شيفته معاينه تابلوهاي نقاشي معروف در اقدامي عجيب کشف کرد که تابلوي لبخند ژکوند از کلسترول بالاي خون رنج مي برد و اسيد اوريک ميکل آنژ در تابلوي رافائل بالا است.

پروفسور ويتو فرانکو با اولين هواپيما خود را از پالرمو به فلورانس رساند و موزه اوفيتزي اين شهر را به يک مطب پزشکي تبديل کرد و به بهترين کپي لبخند ژکوند که در اين موزه نگهداري مي شود، گفت: "موناليزا يک نفس عميق بکشيد و بگوييد سي و سه!"

در حقيقت اين پزشک سيسيلي يکي از معدود پزشکان دنيا است که نه تنها شيفته ويزيت کردن بيماران مرده است بلکه علاقه زيادي به معاينه بيماران در تصوير دارد.

به اعتقاد اين پزشک، پرتره هايي که به عنوان شاهکارهاي نقاشان بزرگ معرفي مي شوند جاودانه هستند و بنابراين در هر زماني بيماريهاي آنها از مشکلات قلبي عروقي تا کلسترول بالا و پرکاري تيروئيد مي تواند کشف شود.

اين پزشک در مورد نتايج معاينات خود اظهار داشت: "در تابلويي که رافائل از ميکل آنژ کشيده است به وضوح ديده مي شود که اسيد اوريک ميکل آنژ بسيار بالا است. همچنين مونا ليزا (لبخند ژکوند) از کلسترول بالا رنج مي برد چون زير چشم و روي دستش چربي جمع شده است."

اين پزشک همچنين مي تواند بيماريهاي ژنتيکي، نانيسم (کوتولگي) و تومورها را هم در بيماران حاضر در قاب تصوير تشخيص دهد.

براساس گزارش کوريه‌ره دلا سرا، اين پزشک در مورد ساير پرتره هاي بزرگ توضيح داد: "آه... بله... آيا تصور مي کنيد که تابلوي ونوس اثر بوتيچلي پاهاي ورم کرده اي دارد؟ اما وي مثل يک ماهي سالم است!"

اين پزشک ايتاليايي که نوعي "پزشک هنر" است تاکنون 200 اثر نقاشي را معاينه کرده و دريافته است که به خصوص بيشتر تابلوهايي که در موزه "پرادو" در مادريد نگهداري مي شوند از بيماري نانيسم رنج مي برند.

همچنين کودک تابلوي " Amorino Dormiente" (فرشته کوچک آرميده) اثر کاراواجيو از بيماري ورم مفاصل متاثر است.

به علاوه، پرتره "جوان" اثر بوتيچلي به يک بيماري نادر ژنتيکي به نام "ارکنوداکتيلي" (انگشت عنکبوتي) مبتلا است.

درحالي که تابلوي "مريم عذرا" در تابلوي "پارميجانينو" گردن بسيار بلندي دارد و بنابراين از سندرم مارفان رنج مي برد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"