کد خبر: ۹۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۳۸۸
به گزارش خبرخودرو ، پيشرفته‌ترين مركز آموزش فني حرفه اي قواي محركه در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو آغاز به كار كرد.

آغاز به كارپيشرفته‌ترين مركز آموزش فني حرفه اي قواي محركه

به گزارش خبرخودرو ، پيشرفته‌ترين مركز آموزش فني حرفه اي قواي محركه در مركز تحقيقات موتور ايران خودرو آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در اين مركز، علاقه مندان مي توانند دانش و مهارت هاي پيشرفته حوزه قواي محركه شامل طراحي، آزمايشگاه، سامانه هاي مديريت موتور، عيب يابي موتور، محاسبات مهندسي و مهندسي توليد را با هزينه اندك فرا گيرند.

محمد زالي مدير عامل مركز تحقيقات موتور ايران خودرودراين زمينه گفت: اين مركز در پي توافق سازمان آموزش فني و ‌حرفه‌اي و مركز تحقيقات موتور و با هدف توسعة آموزش‌ها و تقويت پيوند فيمابين ايجاد شده است.

زالي، ضمن تاكيد بر نقش آموزش و توسعة منابع انساني در موفقيت طرح‌هاي ملي، گسترش آموزش‌هاي حرفه‌اي و كاربردي در حوزة قواي محركه در كشور و منطقه را يكي از مأموريت‌هاي اصلي مركز تحقيقات موتور دانست.

وي افزود: اين مركز براي اولين بار در ايران، با بهره گيري از تجارب و تجهيزات آزمايشگاهي مركز تحقيقات موتور، آموزش هاي تخصصي قواي محركه را به كارشناسان وكاركنان شركت ها و دانشجويان مراكز فني حرفه اي ارايه مي كند.

مدير عامل مركز تحقيقات موتور ضمن دعوت از تمامي موسسات و مراكز آموزشي فني حرفه اي براي استفاده از امكانات اين مركز در ارتقاي دانش و مهارت كاركنان، گفت: اين آموزش ها با همكاري شركت بسا (متشكل از كارشناسان مركز تحقيقات موتور) در هفت دوره اجرا مي‌شود و در حال حاضر سه دوره آن در حال اجرا است.

سيدمصطفي ميرسليم، رئيس هيأت‌مديرة مركز تحقيقات موتور، نيز جايگاه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي را در راهبرد كلي نظام آموزش كشور، بسيار مهم دانست و گفت: لازمة توسعة دانش كاركنان صنعت، ارتقاي همكاري‌هاي صنعت و مراكز علمي و آموزشي با يكديگر است.

وي افزود : توافق هايي نيز در زمينه آموزش مهارت هاي پيشرفته در حوزة قواي محركه در ايران و ديگر كشورهاي اسلامي، تدوين استانداردهاي آموزشي، تبادل تجارب و بسترسازي براي دستيابي به استاندارد آموزش‌هاي حرفه‌اي، ميان سازمان آموزش فني و ‌حرفه‌اي و ايپكو صورت‌گرفت.

گفتني است، مديران سازمان آموزش فني و حرفه‌اي از آزمايشگاه‌ها و كارگاه‌هاي مركز تحقيقات موتور بازديدكردند و با توانمندي‌هاي اين مركز آشنا شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"