کد خبر: ۸۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۶ آبان ۱۳۸۸
به گزارش خبرخودرو ، مدير شرکت تحقيق طراحي و توليد موتور ايران خودرو در مراسم رونمايي از نخستين موتور ديزل سواري ايران گفت : طراحي اين موتور از تيرماه 87 در شرکت تحقيقات و طراحي موتور ايران خودرو ايپکو آغاز شد و ايران امروز به جمع توليدکنندگان موتور ديزل در جهان پيوست.

ايران امروز به جمع توليدکنندگان موتور ديزل در جهان پيوست

به گزارش خبرخودرو ، مدير شرکت تحقيق طراحي و توليد موتور ايران خودرو در مراسم رونمايي از نخستين موتور ديزل سواري ايران گفت : طراحي اين موتور از تيرماه 87 در شرکت تحقيقات و طراحي موتور ايران خودرو ايپکو آغاز شد و ايران امروز به جمع توليدکنندگان موتور ديزل در جهان پيوست.

به گزارش خبرگار خبرخودرو ، محمد زالي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي را از حاميان اين طرح اعلام کرد و افزود: اين موتور جزو خانواده موتور ملي ايران خودرو و برپايه ديگر موتورهاي اين شرکت بوده و با رويکرد استفاده از قطعات مشترک ميان موتورهاي ايران خودرو طراحي شده است.

مدير شرکت تحقيق طراحي و توليد موتور ايران خودرو شروع توليد انبوه خودروهاي سواري با موتور ديزل را در کشور از سال 1391 اعلام کرد.

محمد زالي کم مصرف بودن را يکي ازمهمترين ويژگي موتور ملي ديزلي دانست واظهارداشت: ميزان مصرف سوخت گازوئيل در اين موتور 5 ليتر در هر 100 کيلومتر است.

وي گفت : اين موتور با قدرت 120 اسب بخار در خط توليد موتور ملي ساخته شده است و قابليت نصب بر روي همه خودروهاي توليد داخل را دارد.

مدير شرکت تحقيق ، طراحي و توليد موتور ايران خودرو اظهارداشت : قيمت تمام شده خودرو با موتور ملي ديزل از خودروهاي بنزيني گران تراست اما مصرف آن کمتر و قدرت و دوام موتور از لحاظ فني بيشتر از موتورهاي بنزيني است بنابراين براي مصرف کننده اقتصادي تر است.

وي افزود: استاندارد آلايندگي موتور ملي ديزل ، يورو 5 است و از اين لحاظ در بالاترين سطح قرار دارد و از خودروهاي بنزيني پاکتر است.

زالي حجم موتور ملي ديزل سواري را يک و نيم ليتر اعلام کرد و افزود: تمام قطعات اين موتور ساخت داخل است اما براي انجام آزمايش قطعات اين موتور از شرکت هاي خارجي استفاده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"