|
به گزارش خبرخودرو ، با تلاش مهندسان ايران خودرو درسال اصلاح الگوي مصرف، ايران به فناوري طراحي و توليد قواي محركه سواري ديزل دست يافت.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو،
وي طراحي و توليد موتور ملي ديزل را درسال اصلاح الگوي مصرف، نماد عمل به توصيه هاي مقام معظم رهبري به جامعه صنعتي كشور دانست و افزود: اين امردر جهت تنوع بخشيدن به
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد: يك سال ونيم تلاش و پشتكار با همت بيش از 150 كارشناس و متخصص ايراني و با همكاري چندين سازنده داخلي و خارجي منجر به تولد قواي محركه ديزل ايراني شد.
وي با اشاره به رتبه اين موتور درحد بالاترين استاندارد هاي جهاني از نظر آلايندگي ، مصرف سوخت و توان ،
مهندس نجم الدين افزود: استاندارد آلايندگي موتور ديزل برروي خودرو سمند يورو 5 و مصرف سوخت آن 5 ليتر در 100 كيلومتر در چرخه تركيبي خواهد بود .
وي تاكيد كرد: تمامي مراحل طراحي موتور ديزلي برپايه استفاده حداكثر از قطعات مشترك بين خانواده موتورملي و بهره گيري از سرمايه گذاري هاي صورت گرفته دربخش خطوط توليد خانواده موتورملي انجام شده است.
مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به اينكه اين موتور يكي از به روزترين موتور هاي موجود ديزل
مهندس نجم الدين تصريح كرد: به عبارت ديگر، ايران خودرو
وي ياد آورشد: طراحي و توسعه موتور ديزل سواري بانام EFD از خانواده موتورملي درسال 1387 با مساعدت وزارت نفت در شركت ايپكو آغاز شد.