کد خبر: ۸۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۲ آبان ۱۳۸۸

با حل شدن مشکل فیلم سینمایی "سنتوری" و اکران شدن آن، وعده مسئولان سینمایی برای نمایش فیلم‌های توقیف شده پیش از آغاز جشنواره بیست و هشتم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌های اخیر و با انتشار اخبار مختلف درباره روشن شدن وضعیت اکران فیلم‌هایی که مدت‌ها است در نویت نمایش مانده‌اند، نام بسیاری از تولیدات سینمای ایران برای پیوستن به صف اکران به گوش ‌رسیده، پس از آنکه با تلاش‌های جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد مشکل اکران فیلم "به رنگ ارغوان" حل شد می‌شد انتظار داشت که نوبت به فیلم‌های شاخص دیگری برسد که چند سال است وضعیت نمایش آنها مبهم است.

"سنتوری" به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از این فیلم‌ها است که به نظر می‌رسد مشکل اکران آن حل شده و در نوبت اکران قرار گرفته است، علیرضا سجادپور مدیر کل نظارت و ارزشیابی با تائید انجام مذاکره‌هایی برای اکران فیلم پاسخ درباره سرنوشت قطعی این فیلم را به آینده‌ای نزدیک موکول می‌کند.

طبیعی است در شرایطی که معاون سینمایی و مدیران زیر مجموعه‌اش به فکر حل مشکل فیلم‌های توقیف شده هستند، فیلم ستایش شده مهرجویی که نسبت به بعضی از فیلم‌ها مشکلات کمتری دارد بتواند روی پرده برود. حتی اگر یکی از مشکلات فیلم حضور گلشیفته فراهانی باشد، با اکران عمومی "درباره الی" این مشکل هم رفع شده است.

نمایش فیلم "سنتوری" که با وجود نمایش در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر از اکران عمومی بازمانده می‌تواند وعده‌های معاون سینمایی درباره حل مشکلات چنین فیلم‌ها را عملی کند. با اینکه نسخه‌های غیرمجاز فیلم به بازار آمده می‌توان انتظار داشت "سنتوری" در اکران عمومی با استقبال نسبی مواجه شود.

"سنتوری" روایت زندگی یک آهنگساز و نوازنده است که در زندگی‌اش با گرفتاری‌ها و مشکلاتی روبرو می‌شود. بهرام رادان، گلشیفته فراهانی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مائده طهماسبی، نادر سلیمانی، سیامک خواهانی در این فیلم نقش آفرینی کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"