کد خبر: ۷۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۸۸

تعداد پيامك‌هاي ارسالي در ايام پخش مناظره‌هاي تلويزيوني كانديد‌هاي رياست جمهوري روزانه به حدود 90 ميليون پيامك رسيده كه نسبت به ايام عادي رشد 38 درصدي را نشان مي‌دهد.

به گزارش فارس، با توجه به اينكه ميزان ارسال پيامك در شبكه روزانه حدود 65 ميليون است كه اين رقم در روز‌هاي مناظره انتخاباتي كانديد‌ها 25 ميليون افزايش يافته است.

وي افزود: تعداد sms‌هاي ارسالي در سيزدهم، چهاردهم و شانزدهم خرداد ماه سال جاري با توجه به مناظره‌هاي پخش شده از كانديد‌هاي دوره دهم انتخابات رياست جمهوري روزانه به حدود 90 ميليون رسيده و با توجه به اينكه آمار در اين روز‌ها يكسان نبوده و داراي نوسان است ولي با درنظر گرفتن اين مسائل ميزان ارسال پيامك در اين مدت رشدي 38.46 درصدي را تجربه كرده است.

به گزارش فارس، ميزان تعرفه‌اي ارسال sms از موبايل و سنتر در صورت فارسي و لاتين بودن پيامك‌ها به ترتيب 222 ريال و 86 ريال است كه به گفته ارتباط سيار تعرفه ارسالي از سنتر مخابرات بر همين اساس بوده ولي هر‌چه تعداد پيامك‌ها از يك ميزان خاص بالاتر رود بهاي آن كاهش مي‌يابد.

بر اساس اين گزارش، وزن پيامك‌هاي ارسال شده در روز‌هاي مناظره معمولا 80 درصد فارسي و 20 درصد لاتين بوده است.

بنابراين گزارش، در سه سال گذشته تعداد سيم كارت هاي تلفن همراه شامل همراه اول و ايرانسل از هفت ميليون به 45 ميليون افزايش يافته است. در حال حاضر 60 درصد از كل جمعيت جهان از تلفن همراه استفاده مي كنند و برخي مردم از دو يا چند خط تلفن همراه استفاده مي كنند.

بر اساس اين گزارش هم اكنون 25 هزار روستا تحت پوشش شبكه تلفن همراه قرار دارند و به حدود 17 هزار روستا نيز تلفن همراه روستايي واگذار شده است.

در حال حاضر بيش از 31 ميليون نفر در كشور مشترك تلفن همراه اول، 13 ميليون نفر مشترك ايرنسل و يك ميليون نفر نيز از سيم كارت‌هاي تاليا استفاده مي‌كنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"