کد خبر: ۷۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

ایسنا: رييس صداوسيما فرصت لحاظ شده براي تبليغات نامزدهاي رياست‌جمهوري در رسانه‌ي ملي را كافي دانست و تجربه‌هاي انتخاباتي گذشته را يادآور شد.

سيدعزت‌الله ضرغامي، در پاسخ به اين پرسش كه آيا فرصت لحاظ شده براي تبليغات نامزدهاي رياست‌جمهوري در رسانه‌ي ملي را به عنوان تنها رسانه‌ي راديويي و تلويزيوني كشور، كافي مي‌داند؟ گفت: تجربه‌اي كه ما از دوره‌هاي قبل داريم، به ويژه دوره گذشته، به حدي فرصت مناسب در ساختارهاي متنوع براي نامزدهاي انتخاباتي زياد بود كه برخي از آن‌ها ترجيح مي‌دادند در برخي برنامه‌ها شركت نكنند. مي‌گفتند كفايت مي‌كند.

او مثال زد: ظرفيت‌هاي مختلف راديو وقتي در اختيار نامزدها قرار مي‌گرفت كه مخاطب خوبي هم داشت، مي‌گفتند همان برنامه تلويزيوني كه ضبط شده از راديو هم پخش شود. بنابراين فيلم‌هاي مستند گفت‌وگوي مستقيم با دوربين، برنامه‌هاي متقابل با مجري‌هاي ما، گزارش‌ها و پلي بك‌هايي كه از مردم مي‌گيريم و با هماهنگي خود نامزدها به سوالات و درخواست‌هاي مردم پاسخ مي‌دهند، به نظر من به حدي تنوع و جذابيت دارد و در كنداكتور پخش به طور دقيق توزيع مي‌شود كه من فكر مي‌كنم فرصت كافي براي همه هست.

رييس صداوسيما در مصاحبه با ايسنا اعلام كرد كه پيشنهاد «مناظره بين نامزدها در رسانه‌ي ملي»، از سوي شركت‌كنندگان دهمين دوره رياست جمهوري مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: من از همه آن‌ها تشكر مي‌كنم.

او خبر داد: در جلسه كارشناسي روزهاي گذشته، طراحي موضوع «مناظره نامزدها» را داشتيم كه ضوابط برگزاري مناظره را فراهم كرده‌ايم.

ضرغامي ادامه داد: اين فرصت استثنايي و ابتكاري است و من فكر مي‌كنم مناظره متقابل نامزدها درباره مسايل مهم كشور از پربيننده‌ترين برنامه‌ها خواهد بود و حتما تأثيرگذاري زيادي در انتخاب مردم خواهد داشت. من فكر مي‌كنم امسال نسبت به گذشته حتي ابعاد بهتري هم داشته باشد.

رييس صداوسيما هم چنين گفت: در جلسه با مديران سازمان يادآور شده‌ام كه رهبر معظم انقلاب تأكيد مي‌كنند كه برنامه‌ها بايد پرشور و با هدف حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي رأي انجام گيرد و هيچ‌گونه شائبه طرفداري از نامزد خاص هم در برنامه‌ها نبايد مطرح شود. درواقع توصيه دايمي ايشان است كه من براي مديران تشريح كردم و هيچ گله خاصي از سوي رهبري مطرح نبوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"