کد خبر: ۷۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۸

ایرنا: کاهش محسوس دماي هوا، مه غليظ و ريزش باران و برف در سي و سومين روز بهار بار ديگر چهره ي شهرستان اردبيل را زمستاني کرده است .

ساکنان اردبيل که ظهر امروز با هواي بطور نسبي گرم بهاري مواجه بودند از شامگاه چهارشنبه با وزش ناگهاني باد سرد از جانب شمال شرقي و نفوذ جريان هواي پرفشار سرد بار ديگر حال و هواي زمستاني را تجربه مي کنند.

ريزش باران که در ارتفاعات به شکل برف است از لحظاتي قبل در سطح شهرستان اردبيل شروع شده و بطور متناوب بر شدت آن افزوده مي شود و شدت مه به اندازه اي است که در نقاطي از شهر ميزان ديد را تا فاصله ي چند متري کاهش داده و سبب کندي تردد وسايل نقليه شده است.

ساکنان نقاط سردسير استان اردبيل ديشب را هم با هواي سرد بهاري سپري کردند بطوريکه کمينه دماي هوا در شهر اردبيل به يک درجه سانتي گراد بالاي صفر و در ايستگاه فرودگاه اين شهر به منهاي دو درجه سانتي گراد رسيد.

ايستگاه مرکزي اداره ي هواشناسي اردبيل دماي هوا را در شامگاه چهارشنبه چهار درجه سانتي گراد بالاي صفر و ميزان رطوبت نسبي هوا را بين 47 تا صد در صد ثبت کرده است.

براساس اعلام کارشناسان اين اداره تجزيه و تحليل نقشه هاي همديدي و پيش يابي هواشناسي و تصاوير ماهواره اي بيانگر گذر امواج کوتاه در سطوح مياني جو هستند که با تغييرات فشار در سطح زمين همراهي مي شوند.

بر اين اساس آسمان استان اردبيل تا اواخر وقت پنجشنبه نيمه ابري در بعضي ساعات به ويژه هنگام عصر و ابتداي شب با افزايش ابر، وزش باد سرد و ريزش متناوب باران خواهد بود که اين ناپايداري ها در ارتفاعات و نقاط سردسير به شکل برف پيش بيني مي شوند.

واحد اطلاعات راه هاي اداره ي کل راه و ترابري اردبيل هم اعلام کرد: به لحاظ بارندگي هاي خفيف و متناوب در راه هاي کوهستاني اردبيل سطح جاده ها به شکل مقطعي خيس است.

اين واحد از رانندگان خواست که به لحاظ احتمال تشديد و يا شروع ريزش برف و باران در اين محورها براي احتياط زنجير چرخ همراه داشته باشند و با احتياط رانندگي کنند.

اردبيل به ويژه مرکز اين استان شامل شهرستان هاي اردبيل، نير، نمين و مشگين شهر به لحاظ موقعيت جغرافيايي و طبيعي خود و قرار گرفتن در مسير سامانه هاي گوناگون از شرايط جوي و آب و هوايي بسيار متغير و متفاوتي برخوردار مي باشد.

ريزش برف و استقرار هواي سرد در بعضي سال ها تا چندين درجه زير صفر تا اواخر ارديبهشت ماه در نقاط سردسير اين استان از جمله اردبيل، نير، نمين، مشگين شهر و خلخال دور از انتظار نمي باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"