کد خبر: ۷۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۸۸
گروه بين الملل: در پي تشديد بحران مالي و رکود اقتصادي، بر شمار خودروهاي فروش نرفته در امريکا افزوده شده و موجودي انبار شرکت‌هاي خودروساز و واردکنندگان خودروهاي خارجي به سرعت افزايش مي‌يابد.

حباب صنايع خودروسازي آمريکا در آستانه ترکيدن است

گروه بين الملل: در پي تشديد بحران مالي و رکود اقتصادي، بر شمار خودروهاي فروش نرفته در امريکا افزوده شده و موجودي انبار شرکت‌هاي خودروساز و واردکنندگان خودروهاي خارجي به سرعت افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرخودرو ، فقط در محوطه بندر بالتيمور بيش از 57 هزار خودرو صفر وارداتي و دريايي از خودروهاي فروش نرفته در انتظار ترخيص گمرکي و فروش هستند. گفته مي‌شود ممکن است اين خودروها که اميدي به فروش آنها نيست، به خاطر تشديد بحران مالي و رکود اقتصادي دوباره به مبادي اصلي توليدشان باز پس فرستاده شوند. بيشتر اين خودروها توليد مشترک کرايسلر و سوبارو، فورد و هيونداي و مرسدس بنز و کيا موتورز هستند.

ديگر خبري از خريداراني که روزگاري ميليون‌ها خودرو وارداتي را مي‌خريدند، نيست. به همين خاطر افزايش شمار خودروهاي فروش نرفته اکنون به ميزاني است که به دليل محدوديت‌هاي بندر بالتيمور، خودروهاي اضافي در فرودگاه بين‌المللي مارشال واشنگتن انبار مي‌شود.

استيون راتنر، عضو ارشد وزارت خزانه‌داري امريکا که باراک اوباما او را به رياست گروه بررسي کوه مشکلات خودروسازي امريکا برگزيده است، مي‌گويد: در پي بروز مشکلات اقتصادي، ضعف نظام مالي و اعتباري و ترکيدن حباب مسکن، اينک شاهد ترکيدن حباب صنايع خودروسازي هستيم، زيرا بسياري از امريکايي‌ها بيشتر از آنچه توان بازپرداخت داشته باشند، خريد کرده‌اند و اينک بايد تاوان آن را پس بدهند.

وي خريدهاي اعتباري آسان و شرايط سهل دريافت وام مصرفي و همچنين توليد انبوه را عامل بروز بحران فعلي در صنايع خودروسازي مي‌داند و مي‌افزايد: اينها باعث شده است تا يکي ديگر از صنايع بزرگ، عمده و حياتي امريکا نيز زير سوال برود و وضع مناسبي نداشته باشد.

راتنر گفت عوامل ياد شده باعث شده تا فروش خودرو در امريکا به شکلي مصنوعي بالا رود که مي‌توان اين پديده را حباب خودرو ناميد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"