کد خبر: ۷۱۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان ملل کشف گورهای جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده دانست و انجام تحقیقاتی کامل، موثق و مستقل در این زمینه را خواستار شد، مصر نیز انجام تحقیقی بین‌المللی در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «استفان دوجاریک»  سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی، گزارش‌هایی که حاکی از کشف گورهای جمعی در نوار غزه است، بسیار نگران‌کننده توصیف کرد و انجام تحقیقی موثق در محل گورهای کشف شده را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، دوجاریک در پاسخ به سوالی درباره کشف ۲۸۳ جسد از یک گور جمعی در بیمارستان «ناصر» اظهار کرد: ما انجام تحقیقاتی کامل، موثق و مستقل در محل تمامی گورهای کشف شده را خواستار هستیم.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافت.

سخنگوی سازمان ملل در ادامه نیز گفت: برای دیدن پایان این درگیری در نوار غزه باید آتش‌بس برقرار شود.

او بار دیگر تاکید کرد که نیروهای فعال در حوزه انسانی باید بتوانند به شکل گسترده‌تری به غزه دسترسی داشته و از بیمارستان‌ها حفاظت کرده و اسیران را آزاد کنند.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست بعد از کشف گورهای جمعی صدها فلسطینی کشته شده به دست نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در یورش‌شان به نوار غزه، تحقیقاتی در این رابطه انجام شود.

سازمان ملل و مصر تحقیق درباره گورهای جمعی در غزه را خواستار شدند

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد مایه تاسف و ننگ است که نقض قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی با این گستاخی در قرب بیست و یکم مقابل دیدگاه تمامی کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی مربوطه و شورای امنیت انجام می‌شود.

همچنین وزارت خارجه مصر نقض‌های مکرر قوانین بین‌المللی و قوانین بین‌المللی انسانی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی را که شامل حال غیرنظامیان بی‌دفاع، آوارگان و کادر پزشکی می‌شود، محکوم کرده و بر لزوم مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای متوقف کردن این نقض‌ها و انجام تحقیقات لازم جهت محاکمه و حسابرسی عاملان این نقض‌ها تاکید کردند.

این وزارتخانه درباره شرایط موجود در کرانه باختری نیز تاکید کرد عملیات‌های قتل، تخریب و خشونت در طول هفته‌های گذشته، در وحشی‌گری و خطرناکی چیزی کمتر از اتفاقات غزه نبوده و بر وخامت بحران افزوده و خطر انفجار اوضاع در تمامی مناطق فلسطین اشغالی را به همراه دارند.

وزارت خارجه مصر در ادامه نیز بر لزوم توقف فوری خشونت و حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست به فلسطینی‌ها که با حمایت نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری انجام می‌شود، تاکید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که تاکنون ۱۱۲ هزار شهید و زخمی که بیشترشان زن و کودک هستند، برجای گذاشته است.

همزمان حملات این ارتش و یورش‌های شهرک‌نشین‌های صهیونیست در کرانه باختری نیز تا روز یکشنبه موجب شهادت ۴۸۶ فلسطینی و زخمی شدن حدود ۴۹۰۰ فلسطینی دیگر و بازداشت حدود ۸۴۰۰ تن دیگر شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"