کد خبر: ۷۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین اشغالی فراخوان این سازمان برای برای جمع‌آوری مبلغ ۲.۸ میلیارد دلار جهت کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، «آندره دی دومینیکو» هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: سازمان ملل امروز چهارشنبه برای جمع‌آوری مبلغ ۲.۸ میلیارد دلار جهت کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری اشغالی فراخوان خواهد داد.

دومینیکو در این کنفرانس گفت: فراخوان امروز برای حامیان مالی تا پایان سال منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود مبلغ ۲.۸ میلیارد دلار برای کمک به ۳ میلیون نفری که در کرانه باختری و غزه هستند، جمع‌آوری شود.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین اشغالی افزود: ۹۰ درصد این مبلغ به غزه اختصاص دارد، در طرح انسانی سال ۲۰۲۴ ابتدا مبلغ چهار میلیارد دلار تخمین زده شد اما به دلیل مشکلات موجود در کمک‌رسانی‌ها این مبلغ به ۲.۸ میلیارد دلار کاهش یافت.

این مسوول سازمان ملل روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی هنوز با جدیت برای جلوگیری از بروز قحطی در نوار غزه تلاش می‌کند و با وجود برخی بهبودها در روند هماهنگی با رژیم صهیونیستی اما هنوز مشکلاتی در روند کمک‌رسانی‌ها به غزه وجود دارد.

به گفته او، روند تحویل کمک‌ها به نوار غزه با تاخیرهای طولانی در ایست‌های بازرسی همراه است و طی هفته گذشته ۴۱ درصد از درخواست‌های ارائه شده از سوی سازمان ملل رد شدند.

دومینیکو افزود: سازمان در کمک‌رسانی با چالش‌های تکراری روبه‌رو است به این شکل که یک گام به جلو و دو گام به عقب برمی‌دارد و همواره در همان نقطه باقی می‌ماند.

در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی امدادگران موسسه خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» که هفت کشته بر جای گذاشت، با وجود درخواست‌ها از این رژیم برای تسهیل کمک‌رسانی اما به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حجم کمک‌هایی که وارد غزه می‌شوند، هنوز به میزان مطلوب نرسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"