کد خبر: ۷۱۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
یک رسانه‌ عبری‌زبان با انتقاد از عملکرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتیجه تصمیمات و سیاست‌های وی را شکست برای تل‌آویو ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» در گزارشی درباره تحولات اخیر در نوار غزه نوشت: همه چیز از تصاویر خروج سربازان ارتش اسرائیل از خان‌یونس، پژواک مذاکرات و گرد و غبار کامیون‌های کمک‌رسانی در نوار غزه مشخص است... به نظر می‌رسد که اقدامات اخیر بنیامین نتانیاهو در کنار رهبری امنیتی، به شکست منجر خواهد شد، نه پیروزی مطلق.

این روزنامه نوشت: شاید به همین دلیل است که ما در سخنرانی‌های اخیر نتانیاهو دیگر چیزی از پیروزی مطلق یا شکست نمی‌شنویم.

این رسانه صهیونیستی گزارش داد، زمانی که «یوآو گالانت» وزیر جنگ گفت «ما متعهد به بازگرداندن اسرا هستیم و حاضریم تاوان بازگرداندن آنها را بپردازیم»، به نظر می‌رسد او به نمایندگی از کابینه جنگ صحبت می‌کرد، نه کابینه سیاسی و امنیتی.

طبق این گزارش، در داخل کابینه جنگ و در نهادهای امنیتی و نظامی، رژیم صهیونیستی کسانی هستند که آماده پاسخگویی به خواسته‌های حماس و قرار دادن رژیم اشغالگر در سخت‌ترین وضعیت امنیتی هستند.

یسرائیل هیوم در بخش دیگری از گزارش خود به اختلافات میان وزرای تندرو کابینه رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو بر سر توقف جنگ و انجام مذاکرات پرداخت.

این روزنامه نوشت: وزرای راست‌گرای کابینه اسرائیل تأکید کرده‌اند در کابینه‌ای که بدون دستیابی به دستاوردها و در ازای تنها آزادی تعدادی از اسرا، به جنگ غزه پایان دهد، نخواهند نشست.

پیشتر ایتامار بن گویر و بتسلئیل اسموتریچ، نتانیاهو را تهدید کرده بودند که اگر پیش از انجام عملیات نظامی در رفح، قرارداد تبادلی را با حماس امضا کند، کابینه او را سرنگون می‌کنند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در کنار دستاوردهای نظامی، منجر به نمایان شدن کوه یخ اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است؛ طوری که کمتر روزی را می‌توان دید که صهیونیست‌ها به یکدیگر نمی‌تازند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"