کد خبر: ۷۱۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

به گزارش کارنا، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در بازار خودرو خبر داد.

اسد کرمی در خصوص واکنش بازار خودرو به جهش نرخ ارز در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: بازار خودرو که در شب عید افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها را تجربه کرد در سال جدید نیز تحت تاثیر نوسانات ارزی، روند صعودی به خود گرفته و شاهد رشد ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: علیرغم آغاز فعالیت رسمی نمایشگاه‌های خودرو از روز گذشته و همچنین جهش قیمت خودرو، اما بازار در رکود کامل است و خبری از خرید و فروش در بازار خودرو نیست.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه بازار خودرو حال و روز خوبی ندارد، تصریح کرد: متاسفانه رکود حاکم بر بازار موجب سردرگمی خریداران و فروشندگان خودرو شده و به نظر می‌رسد این رکود در سه ماهه ابتدایی امسال نیز تداوم داشته باشد.

کرمی در پایان به آخرین قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی پس از جهش نرخ ارز اشاره کرد و گفت: قیمت کوییک که در بازار شب عید ۳۰۰ میلیون تومان بود امروز به ۳۵۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین بهای خودرو‌هایی مانند وانت پراید از ۲۹۷ میلیون تومان به ۳۴۵ میلیون، شاهین از ۶۷۰ میلیون به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و پژوپارس، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ نیز هر کدام بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون و خودرو‌های مونتاژی مانند لاماری، جک و هایما بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون افزایش قیمت داشته اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"