کد خبر: ۷۱۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۱ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
سفیر ایران در سوریه گفت: پس از تهدید ایران به پاسخ گویی به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران، صهیونیست‌ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، مراسم گرامیداشت روز قدس از سوی سفارت ایران در سوریه با حضور تعدادی از مقامات سوریه و جریان‌های مقاومت در این کشور برگزار شد و حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در این مراسم سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: پس از آنکه رژیم صهیونیستی با نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی معاهده وین 1961 و منشور ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داد و به حاکمیت جمهوری عربی سوریه نیز تجاوز کرد، جمهوری اسلامی ایران با ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شد اما با توجه به ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ تصمیم لازم برای جلوگیری از تکرار چنین جنایت هولناکی از سوی رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخگویی طبق قوانین بین المللی و عرف‌های متعادل محفوظ می‌دارد.

اکبری ادامه داد: ما به کشورهای عضو شورای امنیت و سازمان ملل متحد که این معاهده را امضا کرده اند، هشدار می دهیم که در برابر این جنایات سکوت نکنند و به وظایف خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کنند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط صهیونیست‌ها تلاشی برای فتنه انگیزی و ایجاد تفرقه بین مردم سوریه بود، خاطرنشان کرد: اما این آرزوها به سرانجام نخواهد رسید و خون شهید عزالدین قسام و دیگر شهدا گواه آن است که روحیه مقاومت در رگ‌های مردم سوریه و فلسطین جاری است.

سفیر ایران در سوریه گفت: پس از تهدید ایران به پاسخگویی به حمله صورت گرفته به کنسولگری ایران در دمشق، صهیونیست ها وحشت زده شده و به خرید و ذخیره سازی ژنراتور، مواد غذایی و دارو در مناطق امن روی آوردند و این نشان می دهد که آن ها از انتقام قاطع ایران به شدت هراس دارند.

اکبری ادامه داد: اما پاسخ ایران آشکار نیست و فقط صهیونیست‌ها از عمق آن مطلع هستند و تلاش می کنند که گستاخی که انجام دادند را مخفی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"